Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Nadwozie » Nowy samochód
Nowy samochód
Autor Wiadomość
peżo207cc 
VF3WB5FS0AE107737


Kolor: BIAłY BANQUISE
Rocznik: 2011
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-02, 11:33   Nowy samochód

Witam,

Na dniach stanę się posiadaczem Peugeota 207 CC 1.6i 16V.
Samochód jest sprowadzany z Szwajcarii. W związku z tym już teraz mam kilka pytań związanych z samochodem, częściami, naprawami.
Po pierwsze- pytanie odnośnie dostępu do części, co polecacie, jakie strony warto, czy jest gdzieś katalog z nr części?
Po drugie- sam silnik. Jakie są opinie o nim? Czy to jest ten sam silnik, co po 90 tys km pęka uszczelka pod głowicą? Czy to może chodzi o diesla?
Po trzecie- samochód jest do naprawy, tj. z tego co widać na zdjęciach- uszkodzona jest chłodnica wody, kratka wlotu powietrza i maska (zapewne z zawiasami). Orientujecie się, jaki to może być koszt? Widziałem chłodnice wody po 150 zł na aledrogo i tak się zastanawiam, czy to nie fejk.
Czy kratkę da się dokupić osobno?
No i na koniec jeszcze pytanie o diagnostykę- jakim programem, czy mogę go pobrać za free z neta, oraz oczywiście jakie kable diagnostyczne do tego auta?


Z góry dzięki za wszystkie przydatne informacje.
Pozdrawiam
peżo207cc



[ Dodano: 2018-05-02, 11:37 ]


[ Dodano: 2018-05-02, 11:38 ]


[ Dodano: 2018-05-02, 11:38 ]


[ Dodano: 2018-05-02, 11:39 ]
 
 
Antenil 



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2007
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 547
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-02, 12:13   

peżo207cc napisał/a:
Po pierwsze- pytanie odnośnie dostępu do części, co polecacie, jakie strony warto, czy jest gdzieś katalog z nr części?

Wszystko sprawdzisz po VINie na public.servicebox.peugeot.com trzeba założyć konto

peżo207cc napisał/a:
Po drugie- sam silnik. Jakie są opinie o nim? Czy to jest ten sam silnik, co po 90 tys km pęka uszczelka pod głowicą?

Tak to ten :P Opinie ogólnie złe, bywają bardzo kosztowne i uciążliwe w naprawie, niemal każdy zjada tyle oleju, że niemal można ograniczyć się tylko do wymiany filtra. Diesel nie do zajechania.
peżo207cc napisał/a:
Widziałem chłodnice wody po 150 zł na aledrogo i tak się zastanawiam, czy to nie fejk.

Prawdopodobnie nie, części do 207 są z reguły tanie. Kratkę można dorwać osobno, wymienia się ją bez większego problemu po zdjęciu zderzaka.
peżo207cc napisał/a:
No i na koniec jeszcze pytanie o diagnostykę- jakim programem, czy mogę go pobrać za free z neta, oraz oczywiście jakie kable diagnostyczne do tego auta?

Jeśli chcesz pełną diagnostykę to Diagbox lub PeugeotPlanet2000 (PP2000), w tych czasach prawie wszystko możesz pobrać za darmo, ale nic Ci to nie da. Na allegro chińczyki są od 250zł
https://allegro.pl/listing?string=lexia&where=%2Flisting&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-aut-1-3-0427
No chyba, że zadowala Cię podstawowa diagnostyka to wtedy zwykły ELM BT za 30zł + Torque na telefon za 15zł (lub z chomika) i błędy oraz sporo rzeczy z silnika sczytasz, ale tylko z silnika.
 
 
peżo207cc 
VF3WB5FS0AE107737


Kolor: BIAłY BANQUISE
Rocznik: 2011
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-02, 15:15   

Antenil napisał/a:
Tak to ten Opinie ogólnie złe, bywają bardzo kosztowne i uciążliwe w naprawie, niemal każdy zjada tyle oleju, że niemal można ograniczyć się tylko do wymiany filtra. Diesel nie do zajechania.


Doceniam sarkazm :)

Pytam o opinie, bo spotkałem się z informacjami, że są dość kosztowne.
Chyba, że... to nie był sarkazm...
_________________
Pozdrawiam,
Peżo207CC
 
 
pepus93 
be happy!



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3722
Skąd: Żory
Wysłany: 2018-05-03, 00:08   

To nie był sarkazm.

Jak wcześniej jeździłeś VAGiem, to ogólnie awarie rzadsze, ale koszt części x2 - więc wychodzi na to samo, z tym że auto mniej stoi w serwisie. Ale z biegiem lat, części też tanieją i aktualnie nie ma już takich różnic.
Silnik dużo pali, ale jest prosty jak budowa cepa. I nie ma przewlekłej choroby z głowicą.

Niech służy!
_________________
Forumowiczu! :wazuuup:
Oznacz się na mapce http://www.peugeot207club...p?p=78852#78852
 
 
peżo207cc 
VF3WB5FS0AE107737


Kolor: BIAłY BANQUISE
Rocznik: 2011
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-05-03, 08:50   

Nie, nie miałem VAGa jeszcze w swojej skromnej kolekcji.

Obecnie mam Fiata i nie muszę nic robić przy silniku.
No, chyba, że mówimy o corocznym serwisie.

pepus93 napisał/a:
I nie ma przewlekłej choroby z głowicą.

rozumiem, że nawiązujesz do tej uszczelki?
_________________
Pozdrawiam,
Peżo207CC
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 426
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2018-05-03, 18:47   

pepus93 napisał/a:
Jak wcześniej jeździłeś VAGiem, to ogólnie awarie rzadsze, ale koszt części x2 - więc wychodzi na to samo, z tym że auto mniej stoi w serwisie...


Pepus ale to nie 1 kwietnia, więc nie wiem co Ty wygadujesz :D Chyba nie miałeś do czynienia z legendarnymi Audi z silnikami 2,5TDI, 1,9TDI i 2,0TDI. Mam takie trzy bliskie przypadki z tymi autami i w drugim przypadku (A4, 2007, 1,9 TDI) znajomy mechanik właściciela tego auta już sobie odpuścił naprawy i powiedział, żeby znalazł sobie inny warsztat bo on już się poddaje (sprzęgło, turbina, wyciek, tłoczki... i wiele innych) a auto doinwestowane maksymalnie bo to właściciel fanatyk marki, 2,5TDI (A4, B6, 2,5TDI), wlatuje tam już drugi silnik (słupek) - wałki się sypią. A4, 2,0 TDI, ten przypadek znam tylko z pracy ale też jest podobnie jak w 1. - sypie się wszystko, ostatnio właściciel brał urlop na żądanie w pracy bo musiał naprawiać swój niemiecki wóz :D
Mógłbym jeszcze kilka podać takich przykładów m.in. z Golfem 4 (1.6 benzyna) - zawsze jest coś do zrobienia, ostatnio rozsypała się skrzynia. Podobnie Skoda Fabia 1,4TDi (chyba) - w ciągu roku od zakupu było wymienione turbo 2 razy, klima była kilka razy naprawiana i ciągle nie działa, problemy elektryczne...

A u mnie jedyne co padło przez ostatni rok to korek spustu oleju przy misce, bo za mocno dokręciłem i przekręciłem go :P
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Antenil 



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2007
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 547
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-03, 19:45   

Troszeczkę sarkazmu było, ale ogólnie wszystko co napisałem to trochę wyolbrzymiona prawda.
Różnie bywa, czasami nic się nie sypnie przez 100k, czasami co 5k będzie kłopot.
Były w ogóle CC w HDi?

@UP Sauron, a słyszałeś coś o 4.2 (zwykłym nie fsi)?
 
 
pepus93 
be happy!



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3722
Skąd: Żory
Wysłany: 2018-05-03, 21:17   

Antenil, tak były. I jak wchodziły do sprzedaży to był trochę burdel na rynku bo Auto Bild wielki hejt puszczał na to, że to się nie może udać ;) Bo śmierdzi, bo kopci... no ale zapomnieli, że do Peugeotów nie wkładają TDi :p

SauronS, chyba źle się wyraziłem. Ja chwaliłem bezawaryjność Puga :) Tylko zmierzałem do tego, że jak masz Ibizę czy Gulfa i musisz wymienić np. zawieszenie, no to VAG jest 2x tańszy. No z tym, że psuje się dużo częściej ;)
_________________
Forumowiczu! :wazuuup:
Oznacz się na mapce http://www.peugeot207club...p?p=78852#78852
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 426
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2018-05-03, 21:26   

pepus93, a teraz ogarnąłem co chciałeś powiedzieć, po prostu źle to zrozumiałem po przeczytaniu - sorki :D

Antenil, kojarzę z opinii, że to było dobre V8. Zawsze pamiętam, że te starsze 2.4 i 4.2 (odwrotność) to były dobre motory.
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Nadwozie » Nowy samochód

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl