Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Silnik 1.4 VTi 95KM
Silnik 1.4 VTi 95KM
Autor Wiadomość
gifter 
Masta Dizasta



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 643
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-24, 08:04   Silnik 1.4 VTi 95KM

Temat jest dla osób które będą chciały kupić bądź też kupiły i szukają kilku informacji na temat tego cuda :)
Temat będzie non stop aktualizowany jeśli pojawią się nowe informacje [potwierdzone]
Jeśli napisze coś z czym ktoś z was będzie się nie zgadzać a ja się mylę to proszę o informacje :)


Fakty & Mity:
1. Silnik od nowości potrafi spalać olej w ilości powiedzmy do 1,5L na 15tys km.
2. Jeśli ucieka płyn chłodniczy to często problemem jest czujnik temperatury który cieknie - mając nowe auto po 20tys km już potrafi wystąpić problem.
Link do fotek: http://www.peugeot207club...p?p=42291#42291
3. Nalewanie płynu chłodzącego na MAX powoduje że po jakimś czasie opada do MIN
4. Problem głośnego uruchamiania z rano szczególnie przy niskich temperaturach - ten silnik tak ma i jest to uwarunkowane konstrukcją oraz tym że w ASO tłumaczą to kiepską pompą olejową.
5. Silnik nie posiada przepustnicy - jeśli jest problem z obrotami na biegu jałowym to problem może leżeć w sterowniku silnika, świecach, cewkach itp.
_________________
Ostatnio zmieniony przez gifter 2012-03-01, 07:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomu80 
192 KM, 330 Nm



Rocznik: 2011
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 1558
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-24, 11:43   

Przydatny temat. W ogóle lubię wszelkie rankingi awaryjności silników "pseudo BMW" jak wiecie. ;-) Przypuszczam,że większość tych problemów dotyczy tez 1.6 VTi a co do olejożerności i głośnej pracy to i 1.6 THP.
Ostatnio zmieniony przez tomu80 2012-02-24, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ansobi 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2008
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-02-24, 13:30   

Dobry pomysł na post Gifter !!!
Mam ten silnik i stała sie rzecz dziwna ( przebieg ok. 25000km): pierwszy cylinder stacił ciśnienie ( post - 1 cylinder nie działa ), okazało się , że zaciął się zawór. Do wymiany : zawór, popychacz, uszczelka. Ponadto potwierdzam problemy z czujnikiem temperatury ( 10 st.C róznica między komputerem a wskaźnikiem ) - także będzie wymieniony. Problemów z olejem i płynem chłodzącym nie stwiedziłem. Pozdrawiam :)
 
 
pawelt 
inzynier


Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2010
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 490
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-24, 15:11   

1. Mój spalił w 30kkm około pół litra może 3/4 oleju.

2. Czujnik temperatury to zagadka, coś jest poknocone bo mój jak jest lekko ciepły to po odpaleniu chwilę faluje, uspokaja się po parudziesięciu metrach a faluje na luzie ale delikatnie, robi wrym wrym wrym. Po dodaniu gazu spokojna dobra równa praca. Natomiast normalnie się nagrzewa i wskazania wskaźnika w przyrządach nigdy nie były jakieś szczególnie dziwne. Problem jest jak silnik ma dokładnie 20 stopni i się go odpala, np po 2-3 godzinach od przyjazdu z pracy czy po długim postoju na słońcu w lecie. Ssanie się nie włącza i robi wrym wrym...Nie ma błędów, w ASO mówią, że mają informację, że tak ma być. W najgorszy mróz lepiej pali bo ssanie się włącza...I jest tak od nowości.

3. Robi mi tak. Trzeba dolać ćwiartkę co 10 tys a wycieku niby nie ma.

4. Jak są duże mrozy to przez pierwsze paredziesiąt metrów mam wrażenie, że coś się zaraz rozpadnie....cyka jak dobry szwajcarski zegarek w negatywnym znaczeniu tych słów.

5. Nie ma też silniczka krokowego, przepływomierza i korka do spuszczania płynu chłodniczego. Nie ma też zestawów naprawczych do głowicy - trzeba wymienić "moduł" :D

Czyli że mój dobry jest skoro ma wszystkie objawy działającego VTi?

Mało pali...przynajmniej :D W moim przeciekał czujnik poziomu oleju. Trzeba było zdjąć miskę bo czujnik z filtrem siatkowym pompy stanowi jeden "moduł". Zrobiono na gwarancji.
 
 
 
kuchcikef207 


Kolor: SZARY THORIUM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-25, 13:21   

Witam

Odp.1 Dla mnie mit nie dolewam oleju od wymiany do wymiany ( zmieniam olej co 15 tyś )

Odp.2 Nie stwierdziłem tego problemu

Odp.3 Fakt rano bywa przez moment głośny po zmianie oleju na 0-30 trwa może to z 15 s ( najlepsze jest to że kolesie z serwisu twierdza ze powinien być 5-40 , oficjalna informacja z Peugeot Polska to olej 0-30 lub 5-30 cała rodzina silników VTI jest zaprojektowana do takich olejów .

Przebieg 44 tyś

Pozdrawiam
 
 
hankaikris 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2008
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Marklowice
Wysłany: 2012-02-26, 20:36   Re: Silnik 1.4 VTi 95KM

Fakty & Mity:
1. Nawet gdyby tyle było to wychodzi ok 0,1 l/1000km - nie jest źle.
2. Gdzie jest kolego ten czujnik - możesz podeslać jakieś foto.
3. U mnie tak się właśnie dzieje, że spada płyn do poziomu min. Dolewam i za parę dni to samo. Przyczyna pkt.2 ???
4. Silnik jak jest zimny faktycznie ma dźwięk straszny. Ostatnio zalałem po 60 tys km INEO 5W30 ale czy coś się zmieniło..... hmmmmm ciężko stwierdzić.
5. Na razie ok.

Dopisałbym jeszcze że głośno syczy pompa paliwa. Nie wiem jak jest w silnikach starszych PSA.
 
 
 
gifter 
Masta Dizasta



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 643
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-29, 11:28   

Zrobię foto, co do oleju to 0-30 ale niestety ASO twierdzi że są mądrzejsi i tak potem silnik cyka...

Co do spalania oleju to 0,1 l/100km to jest zdrowa norma i tak silniki palą olej, jeśli są kręcone na wyższych obrotach, jeśli ktoś nie przekracza 4tys obr/min to możliwe że nie dolewa od wymiany do wymiany ( różnie to bywa z silnikami)
_________________
 
 
bart555 



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 585
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-01, 00:15   Re: Silnik 1.4 VTi 95KM

hankaikris napisał/a:
2. Gdzie jest kolego ten czujnik - możesz podeslać jakieś foto.

http://www.peugeot207club...p?p=42291#42291
 
 
 
Klimas 



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-03-01, 10:16   

Po przejechaniu 68 tyś km.

Fakty & Mity:
1. Silnik od nowości potrafi spalać olej w ilości powiedzmy do 1,5L na 15tys km - POTWIERDZAM
2. Jeśli ucieka płyn chłodniczy to często problemem jest czujnik temperatury który cieknie - mając nowe auto po 20tys km już potrafi wystąpić problem - POTWIERDZAM
3. Nalewanie płynu chłodzącego na MAX powoduje że po jakimś czasie opada do MIN - POTWIERDZAM
4. Problem głośnego uruchamiania z rano szczególnie przy niskich temperaturach - ten silnik tak ma i jest to uwarunkowane konstrukcją oraz tym że w ASO tłumaczą to kiepską pompą olejową. - POTWIERDZAM
 
 
 
Fili_P 
dociekliwus


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 85
Skąd: 3citi
Wysłany: 2012-03-01, 10:56   Re: Silnik 1.4 VTi 95KM

pytanie alika-jak rozpoznac czy ma sie ten silnik- (auto produkcja 2006 niby 88KM-65kW (WckFU)-1360cm^3
_________________
Fili_P (też na autokacik.pl)
 
 
pawelt 
inzynier


Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2010
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 490
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-01, 12:26   

Ma czarną plastikową pokrywę zaworów na którą nałożona jest czarna plastikowa nieduża maskownica. W każdym razie góra silnika jest czarna...

Silnik 1,4 75kM ma metalową pokrywę zaworów w kolorze szarym w której jest plastikowy czarny korek oleju.

Ja dzisiaj jadę na przegląd do ASO. Podpytam o to uciekanie płynu chłodzącego i falowanie. Może u mnie ten czujnik jest też coś nie halo...

;)
 
 
 
wac207 
carbon style



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 962
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2012-03-01, 14:36   

Fili_P napisał/a:
pytanie alika-jak rozpoznac czy ma sie ten silnik- (auto produkcja 2006 niby 88KM-65kW (WckFU)-1360cm^3


Silnik 1.4 16V 90 KM wygląda tak:


1.4 VTi 95:
_________________
PEUGEOT 207 3D SPORTY BLUE NEYSHA 1.6 HDI 110 KM BŁYSKAWICA
 
 
keyplayer 


Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-04, 19:18   

Po roku użytkowania:

1) Potwierdzam. Na ostatniej wizycie w ASO miałem dolewkę 1 litr oleju - w ciągu roku zrobiłem niecałe 10 000 km czyli wychodzi około 0,100 ml na 1000 km.

2) Trudno mi powiedzieć - nie poruszałem tego tematu w ASO. Jeśli jednak chodzi o czujnik temperatury to chyba mam do wymiany, gdyż przy każdym przyśpieszaniu powyżej 110 km/h temperatura silnika spada do 80 C, po czym wzrasta i tak na okrągło.

3) Potwierdzam. Na szczęście poniżej poziomu MIN płyn nigdy nie schodzi.

4) Zgadza się.

5) Trudno mi powiedzieć - na razie z tym wszystko ok.
 
 
pawelt 
inzynier


Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2010
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 490
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-06, 10:54   

Kurcze u mnie też czasem przy przyspieszaniu potrafi temperatura opaść do 80 stopni. Nawet myślałem, że spowodowane jest to tym, że otwiera się akurat termostat a my gwałtownie wychłodziliśmy chłodnicę przez to przyspieszanie, bo zwykle trwa to dość krótko i temperatura się stabilizuje po parunastu albo paru sekundach jazdy. Ale dzieje się to u mnie tylko w pewnych warunkach - zimno i wilgotno. I tak jest od nowości.

Ale, byłem na przeglądzie:

- nalano jakiś nowy 5W30 - silnik nie cyka odpalony zimny tak jak na poprzednim niby 0W30. Nie wiem czy to już była kwestia wieku i właściwości oleju bo na pewno nie jego poziomu bo był dolany i do przeglądu miałem 3/4 poziomu. Poradzono mi jednak aby nie przekraczać 3/4 miarki na bagnecie w razie dolewek bo te silniki tego nie lubią. Silnik teraz bardziej gulgocze - tak samo jak był zalany fabrycznie ale z drugiej strony tak straszliwie nie cyka jak zimny. Oleju Total 9000 Energy 0W30 podobno ma już nie być w serwisach. Nawet z broszurki Total/Peugeot wyleciał.

- zmieniono oprogramowanie silnika na nowsze. Silnik nie wchodzi bez powodu w okolice 900-1000 obr po dłuższej jeździe w temperaturach -5do5 stopni na zewnątrz...a mu się zdarzało to codziennie w tylko takich warunkach. Odpalony lekko ciepły koło 20-30 stopni chodzi mniej pewnie niż odpalony zimny lub zupełnie ciepły ale nie szarpie nim tak na luzie jak wcześniej. Silnik też miał jakieś takie dziwne wibracje wyczuwalne przy hamowaniu na 5 biegu z 90 do 70km/h. Na każdym biegu to było gdzieś w okolicy chyba 2500-2700 obr. przez chwilę i już tego nie ma.

A co do zachowania wskaźnika temperatury to raczej jak było tak jest. Nie uważam aby u mnie było coś nie ok. Przez 30tys tylko jeden błąd czujnika poziomu oleju i to chwilowy. Czujnik miał zwarcie bo olej wyciekał przez jego obudowę po wiązce...był wymieniony. Swoją drogą zgroza człowieka bierze jak zobaczy cieniutki przewód o średnicy mniejszej niż 1mm wyłążący z obudowy silnika przy misce. Można było ten przewód lepiej osłonić. Co z tego, że jest osłonięty w większości jak jego kawałek wyłazi przez taką blaszkę z silnika i byle kamień czy kot może to urwać/uszkodzić.
 
 
 
cichymaiki 
mIKE


Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2009
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-10-04, 12:45   

Witam wszystkim, jestem posiadaczem tego pojazdu, przebieg około 98 000 km i hmm przy 30 000 wymieniałem katalizator autko 1, 4 Vti – 95 km = 70 kw., co tam jeszcze robiłem, wymieniałem sprzęgło jakieś Valeo przy przebiegu 95 000 wina użytkowania na nauce jazdy, idziemy dalej wymieniałem ostatnimi czasy termostat oryginał w salonie peugeot kupiony.
Teraz ciekawostka przy przebiegu 97 800 rozwaliło mi cewkę zapłonową, spuchła wylało się z niej takie coś podobne do białej maści, wymieniłem ją na nowa Bosch Ory. Wg zaleceń producenta i tego, co tam było wsadzone, i dzieje mi się następująca rzecz, podpinam peugeot planet 2000 sprawdziłem oczywiście cewki świece itd. Wcześniej, po podłączeniu peugeot planet 2000 widzę czasy na każdym cylindrze wszystkie równe 4.50 MS na wolnych obrotach a po chwili na 4 cylindrze wyłancza się i na tym jednym cylindrze czas 0.00 MS prąd do cewki dochodzi, cewka sprawna świeca też, bo da się podmieniać, a iskry brak, znajomi rozkręcili mi komputer, bo myśleli, że Ścieszka jest upalona, na kompie nie widać niczego jeszcze mają mi wgrać nowe oprogramowanie i wtedy będę widział, co z nim dalej, tylko powiedźcie czy ktoś miał taką sytuację lub jak ją rozwiązać?? Podmieniałem cewki i świece wszytki e 100 % sprawne działające, kable sprawdzałem nie są upalone, ale wyłancza mi iskrę na czwartym baniaku: / pomocy w razie potrzeby inf. na maila cichymaiki@wp.pl
_________________
mIKE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Silnik 1.4 VTi 95KM

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: 206club.net