Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM
Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM
Autor Wiadomość
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-01, 21:33   Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM

Witam. Proszę Was o opinie na temat tego silniczka, ile pali, jak elastyczność, awaryjność, przyśpieszenie itp :)
 
 
reloo 
stance is everything



Kolor: SZARY CENDRE
Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 452
Skąd: boat
Wysłany: 2011-09-01, 21:50   

http://www.peugeot207club...?t=1426&start=0

o 110KM też coś jest
_________________
 
 
Wieslaws 



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 1063
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-02, 19:44   

Generalnie- jak ktoś dba o nowoczesnego turbodiesla, nie tankuje "wynalazków", regularnie zmienia olej, "schładza" turbinę po intensywnej jeździe, nie jeździ tylko w miejskich korkach ( FAP ), to nie powinien mieć z takim silnikiem kłopotów.
Czytałem też, że warto po 100 kkm wymienić rurkę ( przewód ) doprowadzającą olej do turbiny, bo mogą się niej tworzyć złogi zwęglonego oleju i może dojść do jej zatkania.
_________________
207 SPEED 1,6 HDI 110 KM FAP 3d żywe srebro
 
 
Shku-li 



Rocznik: 2007
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Gdynia/Pruszcz Gd
Wysłany: 2011-09-02, 21:33   

Wieslaws, co do tej rurki od turbo to idzie to jakoś rozebrac i sprawdzic czy profilaktycznie co ileś km lepiej wymieniać? Pytam bo jutro jade ogladac 1.6 110km i wolę byc przygotowany na ewentualne kwiatki :)
_________________
Był:
KuRcZaK

Będzie:

Się okaże :D
 
 
tomu80 
192 KM, 330 Nm



Rocznik: 2011
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 1489
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-02, 22:46   

Trochę dużo tej "koniecznej dbałości" - dla mnie więcej problemów niż zysków z tego... Zresztą do niedawna miałem diesla (1.9 DCi 130KM) i zamieniłem na benzynę turbo - przyjemna cisza, pali niewiele więcej (0,5-1 litra w mieście więcej), nie trzeba uważać na aż tyle rzeczy na które nie ma czasu na co dzień i daje 200% frajdy z jazdy więcej - stwierdzam,że do tej pory nic lepszego chyba nie wymyślono...
 
 
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-02, 22:57   

Shku-li, gdzie jedziesz autko oglądać i co znalazłeś ? Też szukam 1.6 110KM i jestem ciekawy czy znalazłeś coś sensownego :)
 
 
reloo 
stance is everything



Kolor: SZARY CENDRE
Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 452
Skąd: boat
Wysłany: 2011-09-02, 23:37   

tomu80 napisał/a:
Trochę dużo tej "koniecznej dbałości" - dla mnie więcej problemów niż zysków z tego... Zresztą do niedawna miałem diesla (1.9 DCi 130KM) i zamieniłem na benzynę turbo - przyjemna cisza, pali niewiele więcej (0,5-1 litra w mieście więcej), nie trzeba uważać na aż tyle rzeczy na które nie ma czasu na co dzień i daje 200% frajdy z jazdy więcej - stwierdzam,że do tej pory nic lepszego chyba nie wymyślono...


no ale o turbinę i tak trzeba dbać, bez względu na to czy jest to diesel czy benzyna.
_________________
 
 
Shku-li 



Rocznik: 2007
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: Gdynia/Pruszcz Gd
Wysłany: 2011-09-03, 00:07   

Kudłaty, jutro jadę tego oglądać http://otomoto.pl/peugeot...-C12567851.html w innym temacie już o tym pisałem. Na pewno opowiem swoje spostrzeżenia po powrocie :)
_________________
Był:
KuRcZaK

Będzie:

Się okaże :D
 
 
tomu80 
192 KM, 330 Nm



Rocznik: 2011
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 1489
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-03, 01:05   

Tak,ale w benzynie turbina zawsze pożyje znacznie dłużej niż w dieslu - nie ma sadzy która zapieka kierownice np. Poza tym turbina jest mniej wysilona niż w dieslu.
 
 
kein001 


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: dółPolski
Wysłany: 2011-09-03, 22:58   

W moim padła rura prowadząca powietrze z turbiny do przepustnicy, wyglądała jak cała ale tak jakby się rozwarstwiła i przesiąkało przez nią powietrze z olejem który turbina zaciąga. Oczywiście w serwisie to było normalne aż do czasu gdy dziurki nie zrobiły się większe (około 50 tys.) Teraz mam uwalony blok silnika, rozrusznik, intercooler, i wewnętrzną stronę maski. Jak by to miał zobaczyć funfel mechanik kupującego to krzyż na drogę, chyba bym z piątke z ceny musiał zejść. Dorwałem na szorcie silnik z tamtego roku i ten przewód w nim ma taką samą budowę jak ten co prowadzi powietrze do turbiny, więc chyba częściej to padało w starszych rocznikach.
A tak ogólnie przy zakupie to możesz odkręcić w/w przewodzik przy turbince i letko palcem przejechać jak będzie sucho to wiadomo.
Przejechane dopiero 70, olej sam wymieniam mniej niż pół litra na 20 tys. dolewam (ineo ecs)
Przy 60 zauważyłem letkie przesiąkanie (przypocenie) przy uszczelce miski olejowej.
Rozrząd wymieniony na gwarancji, kanarkował cały czas, aktualnie w zimie czasem się to zdarza lecz szybko ustaje.

A co do postu wyżej jak dbasz to tak masz, a ludzie co się starają potrafią tydzień wytrzeć turbinke z tytanowym rdzeniem (standard w nowym evo).
 
 
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-06, 16:39   

Czy ktoś miał jeszcze jakieś przygody z tym silnikiem bo trochę się wystraszyłem :( Mam jeszcze możliwość kupna 1.6 110KM w benzynie ale on podobno srednio koło 10l pali a ten jest strasznie oszczędny tylko boję się o tego diesla. Co sądzicie ?
 
 
Caastiv 
Single Player



Kolor: SZARY CENDRE
Rocznik: 2006
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 724
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-09-06, 17:15   

Kudłaty napisał/a:
podobno srednio koło 10l pali


poprawka, mój 1.6 110KM poniżej 10.5 średnio nie schodzi (wg. komputera, jazda głównie miasto klima 80% czasu jazdy na "auto")
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Moje autko
 
 
 
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-06, 17:29   

A jakieś problemy z nim miałeś ? Jak z przyśpieszeniem ? A przy takiej jezdzi 10km trasa i około 5km miasto przy normalnej jezdzie to daj sie zejsć niżej bo 10l to cholera za dużo :/
 
 
wac207 
carbon style



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 962
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2011-09-06, 17:36   

Posiadam auto z silnikiem 1.6 HDI FAP 110 KM od 1,5 roku i jestem ogromnie zadowolony. Żadnych problemów, po prostu leję paliwo i jeżdżę. :) Bardzo mnie cieszy świetna dynamika i kultura pracy tej jednostki napędowej. Bardzo dobrze się zbiera, co powoduje radość na twarzy. :) Spalanie jest zadowalające, a jak się chce, to naprawdę można bardzo nisko zejść z litrami przejechanymi na 100 kilometrów. Gorąco polecam! Jak znajdziesz zadbany egzemplarz, to z pewnością będziesz zadowolony. :)
_________________
PEUGEOT 207 3D SPORTY BLUE NEYSHA 1.6 HDI 110 KM BŁYSKAWICA
 
 
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-06, 17:43   

A co myślisz o tym http://allegro.pl/peugeot...1804197572.html lub http://otomoto.pl/peugeot...-C19917026.html Co zmieniałeś u siebie bo widze na zdjęciu, że super Twoje autko wygląda ? Kupowałeś używany ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: 206club.net