Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Dziwne zachowanie turbo
Przesunięty przez: bart555
2010-08-07, 18:47
Dziwne zachowanie turbo
Autor Wiadomość
Vinnie 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-11-21, 23:35   Dziwne zachowanie turbo

Witam,
problem dotyczy peugeot 207 cc 1.6 150 KM.
Od pewnego czasu mam problem z samochodem. Problem objawia sie w tym, iz autko okresowo traci swoja moc. Zupelnie bez powodu. Problem znika kiedy wyjezdzam na trase i zaczynam cisnac duza predkoscia przez okolo 5-6 minut. Wtedy wystarczy ze na sekunde zdejme noge z gazu (nawet nie musze czekac az obroty spadna) po czym ponownie wcisne gaz i moc wraca. Kiedy zajezdzam do miasta to po pardu godzinach krecenia sie po miescie moc znika. Ale zaczne od poczatku. Pewnego dnia samochod jakby stracil moc. Wlecze sie kolo 20 sekund do setki. Po pierwszej wizycie w serwisie wymienili mi modul swiatla stop twierdzac ze to on wysylal bledy do komputera pokladowego i narobil syfu. Problem powrocil po kilku dniach. Po powrocie do serwisu kolejnym wyrokiem byla zepsuta sonda lambda - wysylala dwa przeciwstawne bledy do komputera: 1. zbyt bogata mieszanka paliwowa, 2. zbyt uboga mieszanka paliwowa. W zasadzie byl to powod wystarczajacy abym uwierzyl ze jednak sonda lambda byla winna. Po wymianie pojezdzilem dwa dni i problem wrocil. Auto znowu stoi w serwisie. Ale czuje ze sobie z nim nie radza. Moze ktos mial podobna sytuacje? Nadmienie tylko ze auto nie ma juz gwarancji, nie bylo bite, serwisuje je w autoryzowanym serwisie bosch.

Bardzo prosze o pomoc
 
 
Kamien 
2.0 TDi BMN


Rocznik: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 425
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-23, 18:17   

Ja mam tak, że jak pojeżdżę trochę po mieście to przy przyspieszaniu z 70 -> na piątym biegu to przy ok. 3 tys/obr autko czasami ma czkawkę... czyli przyspiesza potem pomimo wciśniętego gazu zachowuje się tak jakbym ściągnął nogę z pedału i potem znów zaczyna przyspieszać....
 
 
DeDwa 
studentura



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 10:34   

miałem taki objaw pare razy na czwartym biegu na trasie ale mi to samo ustało...poprostu jużmi sie tak od miesiaca nierobi :)

ale jak sie zdenerwowałem na spadek mocy to go przekręciłem do odcięcia pare razy i moze to pomogło:P moze jakieś lipne paliwko zatankowałeś? nietankowałes na jakiejsc dziwnej stacji ?
_________________
 
 
deveky 



Kolor: ZółTY LACERTA
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 143
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-11-24, 10:49   

Taka szkawka na wyższym biegu przypomina mi sytuację mojego taty,który przed laty miał volvo 760 Turbo.
ten sam manewr pojawiał, wciśniety gaz, samochód przyspiesza, po czym zwalnia, przyspiesza (takie uderzenie, jakby gwałtownie gaz odjąć).

przez parę lat z tym walczył... w serwisie Volvo, Bosch itd.
Ratunek znalazł u gościa który robi autka do rajdów głownie subaru i evosy.
Okazało się, że taki efekt dawało razem:
- brudy na zaworze ciśnienia
- zbyt słabo dokręcona obejma na jednej małej rureczce.

Skoro i tak się już z tym zmagacie, rozpoczął bym od:
- sprawdzenia parametrów silnika na hamowni (może usterka się ujawni i uda się zaobserwować parametry silnika
- znaleźć kogoś od turbin (można w necie poszukać, kto wziąłby się za znalezienie przyczyny a nie lecenie objawów)

Czy tak czy siak Powodzenia :207:
 
 
fryc 
Gromoustny



Kolor: CZERWONY ADEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-11-24, 11:36   

Ja bym sprawdził uklad doprowadzenia powietrza , filt, połączenia w tłumiku drgań powietrza i takie tam, jak mi gaz zakladali to usuneli mi ten tlumik drgan powietrza i efekt był taki, że na obciążeniu jakby ktoś wtyczkę z kontaku wyciągnął, jak mu odpuścic troche gazu to wchodził spowrotem na obroty. Może cos pomoże.
_________________
był PRESENCE 1,4 90KM -2006
jest ACTIVE 1,4 95KM -2012
 
 
Vinnie 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-11-29, 00:08   

Dziekuje za rady - obecnie Pan z warsztatu ma na poniedzialek wymienic jakas przejsciowke łączącą komputer pokladowy z modułami. Powiedzial ze wydaje mu sie ze ta przejsciowka moze cos mieszac. W poniedzialek odbieram autko.. Napisze czy pomoglo !


Co do paliwa - tankuje raczej dobre.. Nadmienie tylko ze problem sie zaczal po zatankowaniu i WYJEZDZENIU benzyny ktora zatankowalem na aralu niemieckim - jakas nowosc nazywala sie ultimate 100 - dlatego tez poczatkowo wymienili sonde lambda - mysleli ze to paliwo ja uszkodzilo.


edit by fryc - połączyłem posty, nie piszemy postów pod postem bez uzasadnienia - patrz regulamin.
 
 
jamnik 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2009
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-08, 02:20   

hej, mi też auto parę razy się zakrztusiło - zdarza się to jednak tak rzadko, że nie zdążyłem się tym jeszcze zaniepokoić ;)
napisz, czy po ostatnim serwisie jest wszystko ok...
 
 
Vinnie 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-12-14, 17:51   

Wymiana przejściówki nie pomogla. Jutro odbieram auto ponownie - nie pamiętam co wymieniają więc napisze jak odbiore. Będe zdawał raporty na bieżaco :)
 
 
marecek 
Support



Rocznik: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 69
Skąd: Ciastoow
Wysłany: 2009-12-23, 12:23   

przepływomierz? ;)
 
 
Vinnie 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-12-26, 06:59   

To az smieszne ale dalej walcze z usterka :* W styczniu wymieniamy zawór EGR... napewno dam znac jak rezultat !
 
 
gifter 
Masta Dizasta



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 636
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-31, 15:18   

hmmm tak na to patrze i gdzieś już o tym słyszałem, napewno masz w 100% sprawdzone uszczelnienie turba itp? bo mnie to wyglada na to że gdzieś dostajesz LEWE POWIETRZE...
moge sie mylic ale juz cos takiego raz widzialem :)

Powiem ci że w jednym przypadku okazalo sie ze nieszczelna była rura idąca do serwa hamulcowego hihi :) a koleś szukał 6 miesięcy przyczyny :)

A diag. komputerową robiles????
_________________
 
 
mały 


Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 52
Skąd: znikąd
Wysłany: 2010-01-18, 13:21   

...
Ostatnio zmieniony przez mały 2012-10-22, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vinnie 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-29, 20:31   

Witam,

mamy juz prawie luty. Od grudnia z autem walczy serwis autoryzowany Peugeot. W pierwszej probie zmienili oprogramowanie komputera - nie pomoglo. Kolejna proba - wymiana zaworu EGR - niestety dalej nie to (chociaz ponoc przepuszczal powietrze). Auto znowu wrocilo do serwisu. Chyba brakuje im pomyslow bo juz nawet pytali czy auto nie bite itp :D Zobaczymy czym zajma sie teraz. Nawiazujac do samego problemu - nie polega on na szarpaniu jak niektorzy pisza. Moc jest albo jej nie ma. I już. Jezeli jest chodzi jak torpeda. Jezeli nie ma wlecze sie powolnie. Restart komputera powoduje powrot mocy - mozna wiec rzec ze to nie jest sprawa mechaniczna. Jednak z drugiej strony czasami jak przyjezdzalem na restart to komputer nie pokazywal bledow - ale po restarcie oczywiscie ona powracala. Zaczynam sie juz martwic bo jak widzicie watek ma juz pare miesiecy i nie dlugo lato wiec zaczynam sie martwic co bedzie z autem...
 
 
mały 


Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 52
Skąd: znikąd
Wysłany: 2010-01-30, 11:13   

...
Ostatnio zmieniony przez mały 2012-10-22, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vinnie 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-03, 17:27   

Witam,

dzisiaj zadzwoniono do mnie z serwisu peugeota - powiedzieli ze na obecna chwile po wymianie (tutaj dla przypomnienia): zaworu EGR, sondy lambda, przejsciowki laczacej komputer pokladowy z innymi modulami, modul swiatla stop, wgraniu nowego oprogramowania do komputera pokladowego proponuja... uwaga uwaga: Wymiana wtryskiwaczy - zaznaczajac ze nie gwarantuja czy to to - koszt okolo 4000zł - jedyne o co prosze to o wypowiedzenie sie ewentualnych forumowiczow znajacych sie na rzeczy to czy ma to sens czy lepiej juz szukac pomocy gdzie indzie? Z gory dzieki za pomoc..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Dziwne zachowanie turbo

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: 206club.net