Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Remont silnika THP 1.6 174KM
Remont silnika THP 1.6 174KM
Autor Wiadomość
Rejzik 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-01-12, 14:45   Remont silnika THP 1.6 174KM

Witam

Trzy miesiące temu miałem awarie silnika polegającą na wypaleniu dwóch zaworów wydechowych na pierwszym garze.
Wcześniej wyskakiwał błąd zbyt uboga mieszanka przy małym obciążeniu.
mechanik zwalił winę na wtryskiwacze (spalanie detonacyjne)
silnik złożony poniżej podaje jakie zostały przeprowadzone zabiegi:
naprawa głowicy
wymiana pierścieni na tłokach
wymiana rozrządu
wymiana turbiny
czyszczenie dolotu
wymiana świec
wymiana wtryskiwaczy.
Silnik pracuje bardzo nie równo na wolnych obrotach ewidentnie jest podawana za duża dawka paliwa.
Na wysokich obrotach silnik pracuje jak marzenie ma moc!!!
Mechanik walczy z tym objawem od 2 miesięcy nie ma więcej pomysłów.
Rozrząd jest ustawiony na blokady, na wet był sprawdzany w serwisie.
Tylko jeden błąd za bogata mieszanka.
Mechanik zamontował po przednie wtryskiwacze również to nie pomogło na domiar tego zaczęło przybywać oleju.(paliwo w oleju)
Na wałku ssącym jest podobno pierścień z pletwa napędową pompy paliwa, mechanik podejrzewa, że pompa przycięła się i przestawiła pletwę z pierścieniem i są błędne odczyty ustawienia wałku rozrządu, dziwne jest że komputer nie wyrzuca błędu synchronizacji góry z dołem. Najgorsze że wałek ssący kosztuje około 1800zl a wystarczyło by porównać wałki i sprawdzić czy rzeczywiście pierścień się przestawił.
Proszę o pomoc
 
 
Visterio 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-12, 14:50   

Ale tak konkretnie czego oczekujesz? Ciężko będzie nam pomóc skoro mechanik na żywo rozkłada ręce. Chcesz zdjęcia walka, pompy czy coś?
_________________
207 RC
407 2.2 HDI BiTurbo
Ostatnio zmieniony przez Visterio 2018-01-13, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rejzik 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-01-12, 18:27   

Zdjęcie wałka od strony płetwy mile widziane
A tak poza tym to pomysłów.
 
 
matias21 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 98
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-01-12, 20:39   

A sonda/sondy ?
 
 
Visterio 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-13, 11:42   

A wymieniałeś zawór odpowiadający za zmianę faz rozrządu? Zobacz sobie ten temat: https://www.etuners.gr/ps...lems-camshafts/

[ Dodano: 2018-01-13, 11:50 ]
A... z tym ustawianiem rozrządu na blokady to z doświadczenia wiem, że jest różnie. Np. moja blokada ustawia wałek ssący idealnie na skraju tolerancji. Co więcej w tym "gorszym" krańcu tolerancji (czyli w przypadku minimalnego rozciągnięcia łańcucha/ułożenia się na zębatkach od razu by wypadł z tolerancji. Dlatego traktuję blokadę jako ustawienie wstępne, a potem reguluję wałki pochyłomierzem elektronicznym, idealnie na drugi ("lepszy") kraniec tolerancji, żeby wraz ze zużywaniem się łańcucha przechodziły przez cały zakres tolerancji w kierunku "gorszego" krańca tolerancji. Nie jestem pewien czy czujniki na wałkach byłby w stanie tak precyzyjnie to określić. W zasadzie jestem pewien, że nie są w stanie tego wyłapać.

U mnie przed wymianą (po 61.000 km) fabryczny rozrząd był przestawiony delikatnie i na kompie nie było żadnych błędów synchronizacji. Zdjęcie poniżej

_________________
207 RC
407 2.2 HDI BiTurbo
 
 
Rejzik 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
  Wysłany: 2018-01-13, 17:39   

Nie wymieniałem zaworu odpowiadający za zmianę faz rozrządu.
Dałem ten temat mojemu mechanikowi mam nadzieje, że coś wskóra.
Dzięki jak coś będę wiedział to dam znać.
 
 
damianz 


Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 393
Skąd: z miasta
Wysłany: 2018-01-14, 08:39   

W THP jak jest za bogata mieszanka to zacznij od sprawdzania czujnika temp. na termostacie. Najlepiej wymienic i sprawdzic wiazke. Druga opcja to pompa paliwa HP. Tyle w temacie.
_________________
207GTI - 175THP do napraw
1.9TDI - do jazdy :)
 
 
Rejzik 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-01-16, 17:56   

damianz napisał/a:
W THP jak jest za bogata mieszanka to zacznij od sprawdzania czujnika temp. na termostacie. Najlepiej wymienic i sprawdzic wiazke. Druga opcja to pompa paliwa HP. Tyle w temacie.


Pompa wysokiego ciśnienia paliwa była wymieniana w serwisie jakieś 1,5 roku temu, czujnik temperatury cieczy, czujnik temp silnika sprawne sprawdzone na kompie.

[ Dodano: 2018-01-16, 18:12 ]
dziś mechanik sprawdził zawór odpowiadający za zmianę faz rozrządu mówi że jest czysty i reaguje na podane mu napięcie coś tam się przesuwa.
Ciśnienie oleju na zimno 4 bary jak się rozgrzał ciśnienie skakało od 2,5 do 3,5 bara(silnik bardzo nie równo chodzi prawie gaśnie)

w tym linku( https://www.etuners.gr/ps...lems-camshafts/ )
jest zdjęcie wałka rozrządu mechanik mówi że mój jest trochę inny, że uszczelniacze są od czoła i przylegają do wariatora.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły proszę pisać.

[ Dodano: 2018-01-16, 18:41 ]
matias21 napisał/a:
A sonda/sondy ?

sondy nowe
 
 
matias21 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 98
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-01-16, 21:17   

może w kompie mapy się rozjechały? kurde nie wiem co może jeszcze być.
 
 
Rejzik 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-01-18, 18:29   

Witam dziś byłem u mechanika akurat miał podłączony manometr ciśnienia oleju, silnik rozgrzany
pokazywał 1bar okazało się, że nie był jeszcze zmieniony olej był bardzo rzadki (paliwo w oleju) gdy ciśnienie spadło do 0.8 bara silnik zaczął normalnie pracować na komputerze w końcu pokazał z synchronizacje góry z dołem żadnych błędów kąty wychyleń walka zadane zgodne z odczytami, przygazówka wszystko gra, silnik pracuje równo.
wymiana oleju na świeży 5w30
silnik puki był zimny i trzymał 1200 obrotów to wszystko grało jak tylko obroty spadły silnik znowu faluje i gaśnie. Od razu wyskoczył błąd synchronizacji góry z dołem i za bogata mieszanka.
Z mechanikiem zaczęliśmy podejrzewać elektrozawór, który jest odpowiedzialny za sterowaniem waso. Rzadki olej i niskie ciśnienie spowodowały że zawór ten nie puszczał oleju na waso i góra z dołem się synchronizowała po dodaniu gazu ciśnienie wzrosło a elektrozawór się otwierał i waso działało, to jest tylko moje przypuszczenie bo do końca nie wiemy jak działa waso, jeszcze jeden objaw przy niskim ciśnieniu oleju kąt walka na wolnych obrotach otrzymywał się na 36 stopniach przy przygazówkach wartości szybko się zmieniały ale powrót
do 36 stopni trochę trwał około 5 sekund. Wskazania elektrozaworu też działały i zmieniały się,
na wolnych obrotach pokazywało 6-7%

Mam prośbę aby ktoś sprawdził jak zachowuje się waso i elektrozawór?
 
 
matias21 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 98
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-01-19, 21:16   

gdybym wiedział jak to sprawdzić :/
 
 
damianz 


Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 393
Skąd: z miasta
Wysłany: 2018-01-20, 17:09   

Co ma Vanos i elektrozawór do bogatej mieszanki paliwa ? Sprawdź pompę paliwa i jej połączenie, ona powoduje bogatą mieszankę.

https://www.youtube.com/watch?v=4CkJ9-8k0Fc
_________________
207GTI - 175THP do napraw
1.9TDI - do jazdy :)
 
 
Visterio 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-21, 09:06   

U nas jest pojedynczy Vanos i z tego co wiem działa zero - jedynkowo.
Na niskich obrotach wałek pracuje w pozycji "0" - Tak jak ustawiałasz go przy wymianie rozrządu. Przy średnich obrotach dopiero wałek przesuw :8: a się w kierunku wyprzedzenia i przy wysokich obrotach znów wraca do pozycji 0.

Aż mi się nie chce wierzyć że masz inny wałek gdzie uszczelniacze są od czoła. Tam są dwa pierścienie i pomiędzy nimi, w głowicy jest dziurka która doprowadzany jest olej. Dzięki uszczelniaczom nie rozpływa się gdziekolwiek tylko kierowany jest do wnętrza wałka i dalej kanałami do koła na wałku ssacym.

[ Dodano: 2018-01-21, 09:08 ]
pytanie brzmi czy wymieniales również to koło vanos przy wymianie rozrządu?
_________________
207 RC
407 2.2 HDI BiTurbo
 
 
damianz 


Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 393
Skąd: z miasta
Wysłany: 2018-01-21, 17:29   

te pierścienie lubią pękać, ale to dalej nic nie ma wspólnego z opisanym problemem.
_________________
207GTI - 175THP do napraw
1.9TDI - do jazdy :)
 
 
uzi1i 


Kolor: ZółTY LACERTA
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-22, 08:22   

90% elektrozawór zmiennych faz rozrzadu - dostep jest ciezki, znajduje sie z tylu za blokiem silnika. Mialem to samo jak robilem rozrzad.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Remont silnika THP 1.6 174KM

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl