Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Na luzie » off-topic » Inne marki. Pogaduchy/opinie/nowości/itd/itp/nie thp :D
Inne marki. Pogaduchy/opinie/nowości/itd/itp/nie thp :D
Autor Wiadomość
Antenil 



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2007
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 654
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-12-31, 03:08   

Tak w ogóle skąd się wzięło to "nie thp" ? Nie znam tej historii :D
_________________
Projektanci samochodów powinni choć raz je rozebrać i złożyć
 
 
świerzak 
Who cares?



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 774
Skąd: EBR
Wysłany: 2017-12-31, 10:21   

Licentia poetica autora 8-)
Chodziło mi o to, żebyśmy gadali tu o reszcie aut, a nie o peżotach (poszczególne modele miały wtedy osobne tematy, szkoda, że trochę przycichły). Tym bardziej, że z tego co pamiętam był to okres dużej aktywności pewnego użytkownika z thp pod maską, który widział w nim prawie same wady i dawał temu upust w co drugim wątku :)

No i "nie thp" zrymowało mi się z "itp" :rotfl:
_________________

 
 
pepus93 
be happy!



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3751
Skąd: Żory
Wysłany: 2018-01-04, 12:23   

świerzaki mimo to, że nigdy mu się nic nie zepsuło, miał auto na kredyt którego nie umiał spłacić i wiecznie narzekał na awaryjność THP... było to chyba najmocniejsze 207 na tym forum. W zależności od mapy prawie 250KM.
_________________
Forumowiczu! :wazuuup:
Oznacz się na mapce http://www.peugeot207club...p?p=78852#78852
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2079
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2018-01-04, 16:36   

A ja z racji zgnitego BSM jeżdżę ostatnio pożyczonym Clio II 1.5 dCi 82km :) Narzekam na Pug'a, ale jeżdżąc Reno co rusz tęsknię za pyziem :D Pomijając moc (niby pug miał 92), że przestaje ciągnąć tam gdzie pug ciągnie, że zawieszenie jak mydelniczka, że wspomaganie jeszcze gorsze i jeszcze mniej poprawne, przez szyby widać jeszcze mniej. Jedynie co na plus to reflektory, spalanie ok. 3.9/100, wielkość, wysokość zawieszenia i synchronizacja skrzyni z silnikiem, PSA może się schować. Resztę czuć, że auto poprzedniej generacji, ale jeździ do zwycięstwa już ponad 350k km :)
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 492
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2018-01-24, 00:46   

Może ktoś już widział:

Najczęściej naprawiane auta w Polsce

http://motoryzacja.interi...sce,nId,2504480

Nie chce tutaj wyjść na zagorzałego fana francuskiej czy tam innej motoryzacji, ale zawsze śmieszyło mnie pojęcie "niemiecka niezawodność" w kwestii aut. Oczywiście dane te nie są jakieś super precyzyjne, ale potwierdzają to co zawsze twierdze - cały mit o wspaniałości niemieckich konstrukcji to tylko mit obecnie. Miało to zastosowanie w latach PRLu gdzie np. Golf I był dużo bardziej niezawodny i lepiej wykonany od naszych rodzimych konstrukcji, ale dzisiaj tendencja jest zdecydowanie odwrotna.
Oczywiście nie ma co wrzucać wszystkich aut niemieckich do jednego worka bo są lepsze i gorsze modele jaki marki.

Odnośnie tej listy to o ile pozycję takiej Astry H czy Passata jestem w stanie zrozumieć bo te auta są naprawdę u nas popularne i to bezpośrednio przekłada się na wyższą ilość "napraw" to Audi A4 (z lat 2001-2008) nigdy nie widniało nawet w pierwszej 10tce najczęściej rejestrowanych samochodów a tutaj zajęło drugie miejsce. Podobnie Vectra C, jest to auto średnio-popularne a tutaj ścisła piątka. A nie widzę tutaj np. Laguny 2 (która tak na "oko" dorównuje popularności Vectrze C na drogach). Mondeo też dosyć wysoko :)
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2079
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2018-01-24, 01:20   

Tak jak piszesz, popularność i mit aut niemieckich wciąż pokutuje. Najwięcej jest właśnie tych z artykułu, bo najzwyczajniej ludzie nie kupują aut francuskich. Nigdy nie kojarzyły się one z oznaką statusu społecznego, a już sam znaczek VW, 4 kółka, gwiazdka (celownik) czy NOvember bmw wystarcza żeby podbudować swoje poczucie wyższości, bo przecież o to chodzi. Kiedyś niemieckie były najlepsze, bo innych takiej klasy aut w takiej cenie i ilości nikt nie produkował. Dzisiaj światem rządzi pieniądz. Jakość i niezawodność, są niemile widziane, bo nie przynoszą zysku koncernom w realnej perspektywie czasowej. Teraz każdemu się spieszy i nikt nie będzie czekał 50 czy 100 lat na zysk. 5 lat i mam być miliarderem.
Nawet dzisiaj jeżeli podjedziesz opancerzonym Citroenem C6, a obok będzie stało wyszpachlowane BMW E46, Janusze będą oglądać się za bawarczykiem. Do tego, toczącego się niemca kupisz za 5k zł, masz 140KM pod maską, ksenony, skórę, klimę, 2 litry pod maską. To, że to szrot nie ma znaczenia. Jeździ i można się pokazać, poszpanować. Jest duże, szerokie, ma duże felgi, głośne audio. Burak tego chce, bo nie chce choć trochę poczuć się jak bogacz i przez chwilę czuć się osobą o statusie nieosiągalnym dla niego.
Francuzi nie mają mocnych silników. Do 130-140 i koniec. Ponad 200 nie oferują, a ludzie takie chcą mieć. 90KM w gazie można napędzać agregat prądotwórzy, nie samochód :)
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
Marcin_1998 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 861
Skąd: Nowa Wieś k/Pyrzowic
Wysłany: 2018-01-24, 09:21   

Whitedany napisał/a:
90KM w gazie można napędzać agregat prądotwórzy, nie samochód :)


:mrgreen: O kurka! Miałem kupować do garażu, jakby jakiś Ksawery, Lucjan czy inny wiatr kable pozrywał i mieć awaryjne zasilanie, a tu proszę nie wiedziałem, że już mam agregat od 3 lat i wystarczy tylko wtyczkę dopasować :mrgreen:
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 492
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2018-01-24, 11:08   

Whitedany, myślę, że ilość Audi A4 B7 oraz 207 na naszych drogach jest bardzo zbliżona (przynajmniej w mojej okolicy). Jednak audi zajęło drugie miejsce a o 207 nie było słowa :)

Ale co do polityki koncernów motoryzacyjnych to się zgadzam w 100%. Od jakiegoś początku 2000 roku kompletnie zatarły się różnice pomiędzy niemieckimi "markami premium" a np. francuskimi, japońskimi czy innymi w porównaniu do modelów aut o tej samej klasie. Przy czym z reguły auta VW/Audi, BMW czy Mercedes kosztują więcej. Dla przykładu znany z YT "Motodoradca" zakupił Peugeota 3008 zamiast Audi Q3 bo stwierdził, że jest zdecydowanie lepiej wykonane (ogólnikowo mówiąc), ale takich przypadków jest mnóstwo, jeżeli ktoś myśli rozsądnie.

Francuzom zdarzyło się "popełnić" bardzo udane 2.0 177KM EW10J4S ale jak na złość nie montowali ich w bardziej "zwyczajnych" autach, tylko w wersjach RC (206), VTS (C4). Podobnie z 3.0 V6 24V 207 KM - ES9J4S, jedynie te większe auta np. C5, 607 albo sportowe 406 Coupe i 407 Coupe...
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Antenil 



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2007
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 654
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-01-24, 11:34   

@Whitedany, akurat ja mam francuza właśnie dlatego bo za tą samą cene miał dużo lepsze wyposażenie niż jakikolwiek samochód z gatunku "Gulfowatych", niemiec musiaby być kilka lat starszy. Wygląd też mi się podobał i jest.

@Marcin, to co, motamy wyjście WOM :D ?

Peugeot ma ciągle tą łatkę samochodów awaryjnych, która została mu gdzieś z lat 90-2000
_________________
Projektanci samochodów powinni choć raz je rozebrać i złożyć
 
 
Gerg7 
Przebieg: 123450 km



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 506
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-01-24, 11:59   

Wydaje mi się , że obecnie coraz większa grupa ludzi zaczyna jednak doceniać Peugeoty - może nawet te nie najmłodsze- za dobrą jakość blachy przede wszystkim ;) Oczywiście mowa o egzemplarzach w których nie było palnika i spawarki w ręku przy naprawie :)

Teraz producenci Premium nawet oszczędzają :)
https://www.youtube.com/watch?v=uk4FbEvt-Ec
https://www.youtube.com/watch?v=vPEVn3Sb96g
https://www.youtube.com/watch?v=uk4FbEvt-Ec

:rotfl:
_________________
-=207=- 1.6HDi 9HZ TRENDy =- Chip 130PS/300Nm
Audio: Clarion CZ703 4xMorel Przód:Maximo Tył: Tempo- power=Crunch 1000.4 // RockfordFosgate R2 spięty w 2 [Ω] @250 [W] -power=Peiying 1R127D
 
 
cristiano112 



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 538
Skąd: Annopol
Wysłany: 2018-01-24, 14:38   

Bo u nas w naszej cebulandii utarło się, że VW AUDI czy MERCEDES to synonimy niezawodności bezpieczeństwa prestiżu zazdrości sąsiadów itd itd..


Czasy się zmieniły, legendarne 1.9TDi 1.8T czy 3.0D w beczce już nie wrócą, a to głównie dzięki nim utarł się mit, że wszystko co niemieckie to jest dobre i bezawaryjne.. Auta z tymi silnikami są już dość wiekowe, a jako, że średnio auta w Polsce mają ~12 lat teraz właśnie jest ten czas kiedy ludzie szukają aut z 2005-2010, okres w którym całe VAG strzela sobie w kolano swoimi 2.0 TDI z pompowtryskami i na zacierającej się pompie oraz wszystkimi odmianami TSI które po 70k km wymagały wymiany silnika na nowy.


lata 2005-2009 to czasy kiedy w pugach czy cytrynach królowały 1.4 HDi 1.6 HDi 3.0 v6 oraz 2.0 HDi, silniki wybierane numer 1 pod względem bezawaryjności w swoich kategoriach po kilka lat z rzędu.. Bezproblemowo przekręcały przebiegi 2-3 razy większe niż panzerwageny. Ludzie zaczęli powolutku dostrzegać, że hej po co mam płacić za remont swojego niemieckiego klekota skoro peugeot jest tańszy nie rdzewieje silnik bez problemu przekręci ponad 300k, a do tego jakość wykończenia nie odbiega jakoś znacząco. Całe PSA poszło za ciosem i zaczęło tworzyć auta naprawdę bardzo ciekawie wyglądające z dobrymi silnikami, a do tego i tak znacząco tańsze od ich chociażby niemieckich rywali. Wydaje mi się, że właśnie z tych powodów rośnie zainteresowanie citroenem/peugeotem, a dawne stereotypy powoli odchodzą w zapomnienie..

Renówkę pomijam bo każde zbliżenie z tym autem kończyło się niezbyt miłymi wspomnieniami.
 
 
 
Marcin_1998 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 861
Skąd: Nowa Wieś k/Pyrzowic
Wysłany: 2018-01-24, 16:16   

Antenil napisał/a:
@Marcin, to co, motamy wyjście WOM :D ?


Od razu z webasto, aby było mi ciepło jak wsiądę do auta. :mrgreen:
 
 
świerzak 
Who cares?



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 774
Skąd: EBR
Wysłany: 2018-01-29, 15:25   

Czas skończyć narzekania na poskrzypiwania czy postukiwania w naszych lwach ^^

https://youtu.be/i0HmEvtGCbU?t=7m29s
_________________

 
 
michaś 


Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 302
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2018-01-29, 18:17   

świerzak, https://www.youtube.com/w...ature=youtu.be.
Trochę lipne porównanie bo BMW z 2013, a Hyundai z 2017. Ale jednak kupując auto "premium"ma się nadzieje, że to auto polata i nie będzie jak tania chińska zabawka
 
 
świerzak 
Who cares?



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 774
Skąd: EBR
Wysłany: 2018-01-29, 21:43   

Heh, ktoś w komentarzach podrzucił jeszcze merca https://www.youtube.com/watch?v=n7fbVYiYp_w
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Na luzie » off-topic » Inne marki. Pogaduchy/opinie/nowości/itd/itp/nie thp :D

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl