Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Nadwozie » Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Autor Wiadomość
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 397
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2017-05-04, 10:56   Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)

Jestem po wymianie ogranicznika drzwi przednich, lewych w 3-drzwiowej wersji 207, więc postaram się nieco przybliżyć temat z podmianą tego elementu i regulacją drzwi. "Wrota" z racji swojej wagi prędzej czy później zaczną opadać w każdej 3-drzwiowej 207, więc temat pewnie się przyda.

W praktycznie każdym starszym samochodzie z jakim się spotkałem, drzwi mają dwa "normalne" zawiasy oraz dodatkowo ogranicznik zabezpieczający je przed niekontrolowanym otwarciem, u Nas jest jednak nieco inaczej.

W sumie mamy tylko dwa zawiasy po lewej stronie (OE 9035 T5 z puszką czyli ogranicznikiem oraz 9035 T7) oraz dwa po prawej (OE 9035 T4 z ogranicznikiem i 9035 T6). Cena nowego 9035 T5 to około 250 zł :rotfl: … Ja kupiłem używany za 30 zł, chociaż co do jego stanu nie miałem pewności. Najlepiej kupić od wersji 5-drzwiowej z drzwi przednich, gdyż są identyczne, a jak wiadomo te 207 mają lżejsze drzwi. Ograniczniki te są praktycznie nienaprawialne (tej puszki nie da się rozebrać w jakiś normalny sposób, chyba, że komuś się udało, ale mi niestety nie).



Czas pracy: około 2 godziny na spokojnie. Chyba że ktoś będzie wyciągał całe drzwi, ale to jest opcja bez zdejmowania.

Do wymiany potrzebujemy: drugą osobę do podtrzymania (cały czas asekuruje drzwi), skrzynkę z kawałkiem styropianu, lub coś podobnego do stabilnego wsunięcia pod drzwi, nie rysując ich przy tym (musi być praktycznie na wymiar, żeby drzwi nie spadły nam na próg), klucz 13 najlepiej płasko-oczkowy (fajnie byłoby mieć też dodatkowo płasko-oczkowy z grzechotką), torx do rygla zamka (nie pamiętam rozmiaru, ale to ten przy tylnym słupku).

1. Przed przystąpieniem do pracy musimy ręcznie, z pomocą imadła, lubi jakiś prętów rozgiąć zakupiony ogranicznik do pozycji - drzwi maksymalnie otwarte. Otworzyć drzwi w aucie na max i wsunąć pod nie naszą skrzynkę.

2. Na początek odkręcamy pierwszą śrubę przy słupku karoserii. Następnie z pomocą drugiej osoby lekko przymykamy drzwi, tak aby można było na drugą śrubę wsunąć klucz oczkowy i odkręcamy ją (na końcu prawdopodobnie trzeba będzie znowu trochę bardziej otworzyć drzwi, gdyż jest tam mało miejsca). Drzwi musi asekurować cały czas druga osoba, patrząc czy krawędzią nie spadają na próg przy nadkolu. Luzujemy śrubę przy drzwiach i staramy się nieco otwierając i zamykając drzwi wyciągnąć ogranicznik (z jednej strony ma taki bolec, który wchodzi w drzwi i to utrudnia).

3. Po raz kolejny zwracam uwagę na podtrzymanie drzwi. Następnie wkładamy ogranicznik i przykręcamy śrubę do drzwi oraz śrubę przy słupku w odwrotnej kolejności, najpierw tą od zewnątrz (ale nie dokręcamy jej na gotowo). To chyba najgorsza część akcji, musimy włożyć śrubę od strony nadkola w jej miejsce - jest bardzo głęboko. Przymykamy trochę drzwi lub otwieramy w zależności od potrzeby i dwoma palcami, jednym od strony nadkola (jest tam taka gumowa uszczelka) a drugim od strony kabiny staramy się wkręcić śrubę, żeby złapała (mi zajęło to około 20 minut, 4 próby i x razy przekleństw). Jeżeli już się uda, dokręcamy ją na ile można (całkowite dokręcenie uniemożliwi nam pierwsza śruba). Odkręcamy więc ponownie śrubę od strony kabiny, wyciągamy, dokręcamy tą od strony nadkola do dość dużego oporu, ale nie na gotowo, gdyż na niej będziemy regulować drzwi. ----- tutaj należy zajrzeć do niżej, do podpunktu regulacja---

Regulacja.

1. Sprawdzamy dokręcenie śrub, których używaliśmy (dość mocne ale nie do końca, tak żeby drzwi nie opadły bez tej jednej śruby w słupku). Wykładamy ostrożnie skrzynkę i powoli zamykamy drzwi patrząc, czy nie szorują po progu/ocierają o nadkole. A przy samym końcu patrząc, w którą stronę uciekają - nie zamykajmy ich do końca.

2. Otwieramy drzwi, podkładamy skrzynkę i przypominam cały czas, druga osoba trzyma drzwi. Jeżeli lecą nam mocno w stronę tyłu to odkręcamy lekko tą jedyną śrubę, którą zostawiliśmy w słupku (możliwe, że będzie trzeba poluzować nieco śrubę w drzwiach w drugim dolnym zawiasie) i druga osoba podnosi je trochę do góry (może być za klamkę). Ogranicznik przesunie się ku przodowi auta, dokręcamy śrubę (lub śruby w zależności od tego ile luzowaliśmy) przykręcamy je dosyć mocno. Jeśli drzwi uciekają nam na nadkole to analogicznie będzie w drugą stronę.

3. Jeżeli drzwi tylko minimalnie będą ocierać o rygiel przy tylnim słupku, ale jako tako szczeliny będą okej to jest sukces. Dokręcamy śruby na maksa, wkręcamy drugą śrubę przy słupku, którą wcześniej pominęliśmy, również mocno na gotowo. I regulujemy ten rygiel (są tam dwa torxy). Trochę w górę lub w dół, tak aby drzwi ładnie wskakiwały.

Powinno się udać, ale trzeba być ostrożnym. :applause: Jest jeszcze opcja z całkowitym zdejmowaniem drzwi, ale ja jej nie stosowałem, chociaż może być nawet szybsza.
 
 
BEWA 
Waldek


Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2007
Dołączył: 24 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-05-04, 12:14   

Przydatny opis...na pewno komuś się przyda. Dzięki :)
 
 
Marcin_1998 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 795
Skąd: Nowa Wieś k/Pyrzowic
Wysłany: 2017-05-04, 14:31   

Dzięki. Właśnie mnie to czeka :D
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 235
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2017-06-16, 20:33   

Dopytam tylko: moje zawiasy działają ale obie pary przednich drzwi nieco opadły (ok 5 mm). Czy jest taka regulacją pozwalająca je tylko podnieść na wysokości rygla? Mam wersję 5-cio drzwiową. Jedyne rady jakie znalazłem polegały na siłowym wygięciu drzwi do góry czego oczywiście nie robiłem.
Kiedyś przy okazji lakierowania drzwi, zleciłem lakiernikowi ich regulację ale efekt jaki uzyskał jest praktycznie żaden.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 397
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2017-06-16, 21:36   

Możesz albo regulować sam rygiel (tymi dwoma torxami), albo lekko popuścić śrubę zawiasu od strony słupka (tą pierwsza przy zawiasie górnym lub górnym i dolnym w zależności od potrzeby) i druga osoba niech spróbuje podnieść trochę drzwi do góry, a wtedy dokręć śrubę/śruby. Innej, mniej inwazyjnej metody nie ma ;)
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Wolfson 


Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2007
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 242
Skąd: Leszno
Wysłany: 2017-06-16, 21:50   

SauronS, U mnie z kolei górna część drzwi zbyt mocno przylega do nadwozia :evil: jak to poprawić? rozumiem, że należałoby wyregulować górny zawias, ale nie zauważyłem jak dotąd możliwości regulacji w takim zakresie jaki potrzebuję.

Mam taki zawias jak na zdjęciu
_________________
Było: 207
1.6 HDi 16v 9HX
Seria: 227 Nm 90KM
Mod1: 267 Nm 114KM
Mod2: 311 Nm 133KM

Jest: 208
1.6 HDi 8v 9HD
Seria: 297Nm 112KM
Mod: 341Nm 145KM
:jazda:
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 397
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2017-06-16, 22:32   

Czyli jak rozumiem, jeżeli zamkniesz drzwi to są skierowane w stronę przodu auta? Coś w ten deseń? (oczywiście tutaj to wyostrzyłem :mrgreen: )
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Wolfson 


Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2007
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 242
Skąd: Leszno
Wysłany: 2017-06-16, 22:58   

SauronS, Nie, do połowy jest idealnie. Mniej więcej na wysokości szyby i wyżej, drzwi zaczynają za bardzo przylegać ku kabinie. Efekt jest taki, jakby zbyt mocno się domykały w górnej części.
Jutro wrzucę fotkę omawianych drzwi.
_________________
Było: 207
1.6 HDi 16v 9HX
Seria: 227 Nm 90KM
Mod1: 267 Nm 114KM
Mod2: 311 Nm 133KM

Jest: 208
1.6 HDi 8v 9HD
Seria: 297Nm 112KM
Mod: 341Nm 145KM
:jazda:
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 397
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2017-06-17, 11:23   

A już rozumiem. Tutaj już trochę trudniejsza sprawa... Nie wiem, czy nie będziesz musiał poluzować górnego (albo i nawet dwóch) zawiasów i wtedy górę drzwi (przy otwartych drzwiach) popchnąć w stronę przodu auta a dół w stronę tyłu bo obecnie masz lekki przechył w tą stronę -> / . Więc trzeba je wyrównać żeby były -> l . Ale to tylko moja teoria ;)
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Nadwozie » Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl