Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM
Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM
Autor Wiadomość
wac207 
carbon style



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 962
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2011-09-06, 16:58   

Te auta, które podałeś, to patrząc na zdjęcia wyglądają na ok. Ciekawie tylko, jak wypadają pod względem technicznym.

Co do mojego auta, kupiłem autko używane z książką serwisową, od nowości serwisowane w ASO. Zmieniłem tylko felgi na 17 calowe oraz założyłem nakładki na lusterka. Auto mam w pełnym wyposażeniu m.in. skóra, JBL, climatronic 2-strefowy i wiele innych rzeczy, które długo by wymieniać. :) Jednym słowem auto sprawia mi ogromną radość. :)
_________________
PEUGEOT 207 3D SPORTY BLUE NEYSHA 1.6 HDI 110 KM BŁYSKAWICA
 
 
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-06, 17:07   

Można wiedzieć ile za nie dałeś ? Kompletnie 0 problemów ? Chyba będę brał tego srebrnego :) Powinienem na coś zwrócić uwagę ?
 
 
wac207 
carbon style



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 962
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2011-09-06, 17:24   

Zgadza się żadnych problemów. Dbam o auto, po jeździe zawsze schładzam turbinę, delikatnie operuje gazem, gdy auto nie osiągnęło jeszcze optymalnej temperatury roboczej. Ogólnie o auto dbam i odpłaca mi się moja 207ka bezproblemowością.

Najlepiej, jakbyś auto wziął na warsztat i sprawdził, czy wszystko jest ok. Na pewno zwróć uwagę na przeszłość auta, jak ma oryginalną książkę serwisową, czyli pewne pochodzenie, to jest to ogromny plus. Były na tym forum już przypadki na kilkanaście stron z autem, które było pochodzenia niewiadomego z mnóstwem kłopotów. Także pewne pochodzenie auta, to podstawa.
_________________
PEUGEOT 207 3D SPORTY BLUE NEYSHA 1.6 HDI 110 KM BŁYSKAWICA
Ostatnio zmieniony przez wac207 2011-09-06, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kudłaty 


Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-06, 17:28   

Teoretycznie te co znalazłem mają książkę, są bezwypadkowe a tego srebrnego to nawet powinna być cała historia w salonie, więc w porządku całkiem :)
 
 
wac207 
carbon style



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 962
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2011-09-06, 17:39   

To weź auto na dokładne sprawdzenie i jak wszystko będzie ok, to możesz rozważyć kupno. :) Na pewno trzeba dbać o autko, o turbinę ze zmienną geometrią, dwumasę, fap, trochę tego jest w tym silniku, ale jak się kupi pewne auto i się dba, to wszystko powinno sprawować się w należytym porządku. :)
_________________
PEUGEOT 207 3D SPORTY BLUE NEYSHA 1.6 HDI 110 KM BŁYSKAWICA
 
 
Wieslaws 



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 1064
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 18:47   

Shku-li napisał/a:
Wieslaws, co do tej rurki od turbo to idzie to jakoś rozebrac i sprawdzic czy profilaktycznie co ileś km lepiej wymieniać? Pytam bo jutro jade ogladac 1.6 110km i wolę byc przygotowany na ewentualne kwiatki :)


Sorry, dopiero dziś zajrzałem na forum. Myślę, że jak już się odkręci, to warto założyć nową. Ja jeszcze tego nie robiłem. Mam przejechane 76000 km.
_________________
207 SPEED 1,6 HDI 110 KM FAP 3d żywe srebro
 
 
Michal1226 



Kolor: CZERWONY ADEN
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-17, 14:15   

Też mam ten silniczek. Kupiłem autko po Peugeot Polska. Autko nigdy nie miało lekkiego życia ale miałem pewności że nie miało też ani jednej stłuczki.
Co do silnika itd. Jest to najmocniejszy dieselek w tym autku.

1.Dzieki dużemu momentowi mogą być problemy ze sprzęgłem. Przed kupnem włącz 5 i odpuść sprzegło zobacz czy zgaśnie.
W moim przypadku przy 46tys zaczął lecieć olej z wału na tarcze sprzęgłową. Na gwarancji zrobili mi robociznę a sprzęgło sprzedano mi po bardzo preferencyjnej cenie.

2. Silnik DV6 1,6 110KM. Był stosowany chyba w 90% peugeotów od 207 do 407. Wiec części trochę na rynku jest:-)

3. Co do typowych usterek.
Silniki DV6 mają pasek rozrządu o przedłużonej żywotności z metalowymi włóknami. Niestety te zaczynają rdzewieć po jakimś czasie
Rozrząd na zimnym silniku piszczy. Wymieniają to na gwarancji.

Pokrywka zaworów z zaworem oleju który bardzo często przepuszcza olej. Uszkodzenie to widać po tym że są ślady oleju na przepustnicy. U mnie ślady są ale ubytków oleju nie widzę mimo wszystko bede walczył aby zrobili mi to na dodatkowej gwarancji.
Koszt takiego elementu to 403 zł z uszczelką i korkiem wlewu oleju.

FAP FAP i FAP. Ja osobiscie problemu z samym filtrem nie miałem (mam 62tys km) Natomiast pojawił mi sie problem ze zbiorniczkiem płynu do regeneracji Fap. Znajduje sie on pod autem a w środku płyn jest w plastikowym worku który lubi pękać. Płyn jest tak toksyczny że przepala pojemnik i cieknie pod autem. Płyn ma taki rdzawy kolor.

Turbina. Jak w każdym samochodzie z turbo trzeba na nią uważać. A kupując używaną dobrze obejrzeć.

Koło dwumasowe. Kolejna rzecz z która pojawiają sie problemy. U mnie przy gaszeniu auta słychać już delikatne dzwonienie. Teoretycznie dwumasy wytrzymują 160tys. W praktyce różnie to bywa.

To chyba wszystko oprócz tego silnik bardzo trwały. Z 207 robi bardzo przyjemne autko a wyprzedzanie na trasie staje sie zabawą. Najlepiej zobaczyć i popytac ile jezdzi 407 z tym silnikiem w Warszawie na taksówkach i czy mają problem.
 
 
 
pollen 
motion emotion



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 33
Skąd: GSP / PZ
Wysłany: 2012-02-20, 20:26   

1.6 hdi 110km fajna sprawa, 308 z tym samym motorem w dodatku teściowej zbiera się lepiej, niewiem skąd ta różnica :mrgreen: . Może mojego fap boli :roll:
 
 
 
reignman 
Ulubiony księgowy :)



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-02-20, 22:51   

pollen, a w 308 jest 5 czy 6 biegów? Jeśli 6 to już masz odpowiedź :)
_________________
 
 
 
pollen 
motion emotion



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 33
Skąd: GSP / PZ
Wysłany: 2012-02-21, 09:55   

reignman, no tam chyba jest 6 biegów, myślisz, że stąd ta różnica, krótsze biegi... :roll:
 
 
 
reignman 
Ulubiony księgowy :)



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1209
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-02-21, 12:00   

pollen, inne przełożenia robią swoje.
_________________
 
 
 
Greg600 



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 408
Skąd: WLKP
Wysłany: 2012-02-21, 12:46   

wg danych technicznych oba auta mają podobne przyśpieszenia z przewaga, ale ogólnie 207 lepiej przyśpiesza.
_________________
207 1.6 HDi FAP 110KM PREMIUM
307 2.0 HDi FAP 110KM XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Opinie na temat silnika 1.6 HDi 110 KM

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: 206club.net