Wysłany: 2019-07-11, 15:58 W czasie jazdy pad?o wspomaganie kierownicy
Witam,
Na prostej drodze w czasie jazdy nagle zapipcza?o, zapali?a si? kontrolka wspomagania kierownicy i sama kierownica zacz??a ci??ko chodzi? (da si? skr?ca? cho? z du?ym oporem).
Odpina?em klemy akumulatora, sprawdzi?em bezpieczniki pod kierownic? i obok akumulatora - wszystkie s? OK. Zrobi?em tez odczyt b??dów przez adapter OBD2 na BT i aplikacj? na telefonie Torque ale aplikacja po odczycie stwierdzi?a "Nie ma ?adnych kodów usterek zapami?tanych w ECU".
Macie jakie? pomys?y albo sugestie?
Mog? ?mia?o je?dzi? takim autem (pomijaj?c oczywi?cie dyskomfort braku wspomagania) czy raczej ryzykuj? uszkodzenie czego? (np maglownicy, która ma ju? ma?e luzy)?
Mo?esz je?dzi? ?mia?o, to elektryka wi?c nic si? nie stanie. Musisz Zdiagnozowa? lexi? bo torque nie pokazuje b??dów poza silnikiem. By? mo?e silnik wspomagania lub sterownik przy nim, ale to takie zgaduj zgadula
_________________ Projektanci samochodów powinni cho? raz je rozebra? i z?o?y?
Dzi?ki za info.
Zastanawiam si? jeszcze nad jednym:
Od ok 2-3 tygodni, w czasie kr?cenie kierownic? mam taki szeleszcz?cy d?wi?k, jakby o co? ona ociera?a. Nigdy wcze?niej tego d?wi?ku nie by?o. Zastanawiam si? jednak teraz czy mo?e to mie? zwi?zek z uszkodzeniem wspomagania.
Czy jest mo?liwe, ?e kolumna ociera?a o jak?? wi?zk? kabli co spowodowa?o jej uszkodzenie lub rozpi?cie? Czy jest to prawdopodobne?
[ Dodano: 2019-07-18, 18:03 ]
Pod kolumn? nic sensownego nie znalaz?em ale by?em dzisiaj odczyta? b??dy i by? 1:
Czy to jednoznacznie potwierdza uszkodzenie sterownika?
Naprawia si? go czy szuka? u?ywanego silnika ze sterownikiem na allegro?
Mam 207 z rocznika 2010 czyli wersj? poliftow? i w silniku wspomagania gniazdo jest pod okr?g?e ko?cówki.
Zdj?cie: https://zapodaj.net/66da1b660813e.jpg.html
Z u?ywek na allegro wyst?puj? tylko przedliftowe silniki a te maj? w tym miejscu inny - p?aski wtyk). Ci??ko znale?? w?a?ciwy silnik.
Witam, mam podobny problem z wspomaganiem (elektrycznym), w peugeot 207 1,6 HDI 2011r. wyłącza się zaraz po rozruchu lub w czasie jazdy. Próbowałem posprawdzać co nie co i tak :napięcie na akumulatorze wynosi 12,6V przy rozruchu spada poniżej 8 V. Napięcie ładowania wynosi 13,7 V. Po podpięciu pod komputer wyskakuje błąd p0606, po jego skasowaniu wspomaganie przez dwa dni chodziło normalnie.
Nie mam już pomysłu co może być nie tak. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc
Pozdrawiam
Mojej żonie padło wspomaganie w czasie jazdy na zakręcie tak, że prawie miała kolizje. To felerstwo to jakaś masakra. Mój mechanik stwierdził, że padł moduł sterowania silnika elektrycznego wspomagania i on tego nie ogarnie. Po około miesiącu szukania kogoś kto mi to naprawi za jakieś normalne pieniądze okazało się, że w okolicy Bydgoszczy jest chłopak co to naprawia i za rozsądne pieniądze mi to naprawił. Nie będę tu reklamował bo nie wiem czy mogę, ale jak by co to na priv mogę podać namiar.