Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » stopa wałka ssacego - pomocy
stopa wałka ssacego - pomocy
Autor Wiadomość
julio79 
julio79


Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2008
Dołączył: 06 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Mława
Wysłany: 2021-07-06, 17:39   stopa wałka ssacego - pomocy

Kupiliśmy auto Peugeot 207 1.4 16vti 95km ze zrobionym rozrządem. Jak się okazało po przejechaniu około 500km przez okres 1 miesiąca auto już nie ruszyło z miejsca. Żona pojechała do sklepu i już nie wróciła. Samochód po odpaleniu nie miał siły jechać zaczęły się drgania silnika i włączał się wentylator. Nawet po wyłączeniu silnika pracował. Po podpięciu pod komputer wyrzuciło 5 błędów mechanicznych. Po rozebraniu pokrywy okazało się że, jest uszkodzona stopa wałka ssącego rozrządu i tym samym i wałek. Dodam jeszcze że zalany olej 10w40 Shell. W sklepach są problemy z częściami (oprócz Aso ceny przekraczają wartość samochodu). Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Co robić naprawiać czy próbować udowodnić że, rozrząd był źle zrobiony (wada ukryta) i odstąpić od umowy. Proszę o poradę. Mam zdjęcie jak to wygląda tylko nie wiem jak wrzucić. Proszę o pomoc czy ktoś miał taki przypadek. Czy takie awarię się zdarzają w tych silnikach. Czy na 100 % była ingerencja w silniku. Proszę o pilną odpowiedź bo czas leci a auto nie jeździ. Naprawdę nikt nie może się wypowiedzieć w tym temacie.
  
 
 
norek12345 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: Wa-a
Wysłany: 2021-07-13, 00:59   

Cześć,
podzielę się opinią, jako amator i użytkownik podobnego auta (z silnikiem 1.6 vti).
Jeśli jest na to szansa - to doradzam zwrot auta. Naprawa tych silników jest trudna i droga
(trudno znaleźć warsztat, który się podejmie i dużo weżmie), trudno o części.
Ja trafiłem na auto z pękniętą głowicą, kupiłem w końcu sam na allegro zregenerowaną za ok 2k (kompletną, z wałkami), a do tego oczywiście robocizna.To silnik BMW (nazwa kodowa - Prince) , montowali takie w Mini i dla nich dostaniesz części (będą pasować), może trochę drogie, ale dostaniesz, trzeba pomóc mechanikowi znaleźć. Zwrot może być trudny, chyba, że masz dobrego znajomego prawnika. Może tej wymiany rozrządu podjął się ktoś, kto nie zna się na tych silnikach, ale w sensie prawnym chyba gwarancja na usługę (o ile była) nie przeszła na nabywcę.
Olej 10w40 jest nieodpowiedni do tych silników, gdyż potrzebują dobrego oleju do sterowania fazami rozrządu, to mogła być jedna z przyczyn tak szybkiej awarii. 5w30, 5w40 - Motul albo Total - poszukaj tu na forum, jakie są polecane.
Mam nadzieję, że pomogłem trochę, mogę przesłać namiary na warsztat (Waw) gdzie robiłem auto (na Grochowskiej, jakby co), albo gdzie kupiłem głowicę (można dostać też same wałki).
U Ciebie chyba naprawa wyjdzie nawet taniej, jeśli masz dobrą głowicę, a tylko wałek do wymiany. O ASO zapomnij nawet..
W Allegro wpisujesz "GŁOWICA PEUGEOT MINI" i masz 2 strony części. Piszą, że mają wszystkie części do tego modelu.
Pozdrawiam
  
 
 
julio79 
julio79


Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2008
Dołączył: 06 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Mława
Wysłany: 2021-07-13, 09:11   

A ile przelatałes już po wymianie głowicy. I jaki koszt robocizny. A to głowicę u kogo kupiłeś daj namiar.
 
 
norek12345 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: Wa-a
Wysłany: 2021-07-13, 14:15   

Kolego,
wypadałoby najpierw podziękować za próbę pomocy, jakieś maniery obowiązują :lol:

Po wymianie głowicy przelatałem już 10k, zero problemów, płynu chłodniczego nie ubywa ani trochę. Mam czasami błędy w kompie (kasuję je tylko), ale to z powodu rozrządu
(samochód już ma 205k na liczniku km), raczej poprzedni właściciele nie robili go.

Możesz pytać u tego:
https://allegro.pl/oferta/walek-wydechowy-1-4-vti-peugeot-citroen-mini-one-10672834656
napisałem jak szukać: "Głowica peugeot mini" w kat. Głowice, będą 2 strony, posortuj od max ceny (to w końcu silnik BMW), każdy z tych sprzedających, jak jarecki, Wojmot wygląda bardzo wiarygodnie. Nie podam u kogo, bo go nie widzę tam (pewnie miał tylko jedną taką głowicę).
Powodzenia w naprawie !!
Co do kosztów robocizny, to musisz być przygotowany na ok. 3k, 2k przy dużym szczęściu, ale oczywiście życzę, żeby było jak najmniej.
 
 
julio79 
julio79


Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2008
Dołączył: 06 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Mława
Wysłany: 2021-07-13, 16:55   

Pewnie że, dziękuję za wszystkie info Wszystkim którzy pomogą się z tym uporać Na razie to jestem w szarej d.... Co do części to czy stopy dostanę do tego silnika oddzielnie bo głowica u mnie chyba jest ok. Zastanawiam się czy nie sprzedać jako uszkodzony ale nie wiem ile mogę się spodziewać za takie auto i w tym stanie. :evil:

[ Dodano: 2021-07-17, 09:51 ]
A czy urwanie śruby stopy mocującej wałek ssący może być przyczyną źle wymienionego rozrządu? Czy te silniki tak mają? Ktoś się spotkał z takim przypadkiem, czy ta śruba była niedokrecona, czy przeciągnięta i puściło w najsłabszym punkcie i uszkodziło wałek ssący. Z tego co się dowiadywałem to wymiana głowicy koszt 4500 Części plus robocizna plus laweta 450. Termin naprawy koniec sierpnia.
  
 
 
norek12345 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: Wa-a
Wysłany: 2021-07-17, 10:30   

To są specjalistyczne pytania i tutaj nie dostaniesz na nie odpowiedzi. To forum posiadaczy-fanów, a model ma już swoje lata i ich grono znacznie schudło. Zadaj je na forum elektroda w odpowiednim dxiale.

Ale jest to jak najbardziej możliwe, że problem z umocowaniem wałka spowodował, że rozrząd jest zle ustawiony, przecież tam potrzebna jest precyzja, tak mi się wydaje przynajmniej.

Wycena robocizny niska, chyba nie w Warszawie? Pewnie w innym silniku
mechanik by się zdecydował na naprawę bez wymiany glowicy, ale nie w tym, jeśli ma dać gwarancję. Chyba taniej się nie da. Powodzenia
 
 
julio79 
julio79


Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2008
Dołączył: 06 Lip 2021
Posty: 4
Skąd: Mława
Wysłany: 2021-07-17, 11:22   

Oferta naprawy od mechanika co zajmuję się tylko Francuzami warsztat ma pod Toruniem z polecenia dostałem nr. Jadę we wtorek do komisu co brałem auto także potrzebne mi kpl i pewne informacje żebym wiedział jak rozmawiać.
 
 
norek12345 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 04 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: Wa-a
Wysłany: 2021-07-19, 18:28   

Jesli auto jest od firmy a nie osoby fizycznej to są większe szanse na zwrot lub partycypację w kosztach naprawy, bo przepisy korzystniejsze. Konieczny kontakt z radcą prawnym lub prawnikiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » stopa wałka ssacego - pomocy

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl