Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Zawieszenie i uk?ad kierowniczy » G?o?ny stuk na progu zwalniaj?cym. 1.4 hdi.
G?o?ny stuk na progu zwalniaj?cym. 1.4 hdi.
Autor Wiadomość
Firlej1 


Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Bia?ystok
Wysłany: 2020-03-07, 19:29   G?o?ny stuk na progu zwalniaj?cym. 1.4 hdi.

Sporo tematów ostatnio ode mnie ale Pugiem je?dzi na co dzie? ?ona i co jaki? czas bior? go w swoje r?ce. Ale do rzeczy. Przy przeje?d?aniu przez próg zwalniaj?cy a dok?adnie przy zje?d?aniu z niego jest g?o?ny stuk przy prawym kole. Dzieje si? to w momencie gdy naje?d?a si? i zje?d?a dosy? energicznie. Przy wolnym najechaniu jest cisza. Wa?na uwaga - dzieje si? to tylko w momencie kiedy ko?o odbija do do?u - zje?d?a z progu. Oko?o roku temu wymienia?em amortyzatory z nowymi poduszkami i ?o?yskami. 3 miesi?ce temu sworznie i ko?cówki dr??ków. Obejrza?em dzisiaj spr??yn? i wydaje si? OK. Macie jakie? pomys?y? Mo?e kto? z Was mia? podobn? sytuacje?
 
 
wojtekk1 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 61
Skąd: Bia?ystok
Wysłany: 2020-03-07, 20:04   

Siemka. U mnie taki efekt da? wybity ??cznik stabilizatora
 
 
Firlej1 


Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Bia?ystok
Wysłany: 2020-03-07, 22:34   

Ciekawy trop. Oko?o 1 - 1,5 roku temu wymienia?em ??czniki stabilizatora ale kto wie... S?ysza?em, ?e to jeden z ma?o trwa?ych elementów zawieszenia 207-ki. W poniedzia?ek kupi? 1 szt i testowo podmieni? z prawej strony. Oby to by?o to. Dzi?ki za sugestie.

[ Dodano: 2020-03-09, 21:52 ]
Sugestia ??cznika okaza?a si? jednak b??dna. Wymiana na nowy nic nie da?a. ?eby wam dobrze zobrazowa?. Jest to naprawd? g?o?ne "pieprzni?cie" bardziej metaliczne. Sprawdzi?em nawet czy mo?e amortyzator odkr?ci? si? z góry ale wszystko jest OK. Nie mam ju? pomys?ów. Jeszcze raz obejrza?em spr??yn? ale nie widz? ?adnego p?kni?tego zwoja, no mo?e gdzie? wysoko gdzie nie wida?. Ale te? my?l?, ?e podczas kr?cenia kierownic? co? by by?o s?ycha? a tu cisza. Wydaje te? mi si? ?e jest stukni?cie przy skr?conych ko?ach w lewo w momencie najechania prawych ko?em na uskok w drodze np niski kraw??nik. Jutro pojad? do mechanika aby przejrza? samochód dok?adnie bo r?ce mi opadaj?.

[ Dodano: 2020-03-10, 21:11 ]
Po wizycie u mechanika pad?a sugestia na uszkodzone t?oczysko w amortyzatorze. Generalnie Sachs wytrzyma? ok 1,5 roku. My?l?, ?e jest to wina amortyzatora nawet z faktu, ?e jad?c w pojedynk? przez próg zwalniaj?cy stuk jest bardzo g?o?ny, przeje?d?aj?c z pasa?erem jest mniejszy. Innych oznak zu?ycia elementów zawieszenia po prostu nie wida?. Jakiej marki waszym zdaniem kupi? amortyzatory?

[ Dodano: 2020-04-14, 10:55 ]
Po wymianie amortyzatorów nadal stuka. Niewiele pozostało do wymiany w zawieszeniu bo tylko sworznie wahaczy (rok temu wymienione), tuleje wahaczy, gumy stabilizatora (chociaż były wymieniane 2 lata temu) i ewentualnie magiel do przejrzenia. Reszta nowa. Znajomy mechanik sugeruje magiel bo twierdzi że tuleje wahaczy pomimo, że są delikatnie popękane nie mają absolutnie żadnych luzów. Jak stwierdzić luz na maglu?
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 287
Skąd: Dolno?l?skie
Wysłany: 2020-05-22, 10:45   

Uwalić maglownicę w 207 to trzeba się na prawdę bardzo postarać. Też miałem (i mam dalej) drobne stuki w zawieszeniu od 5 lat (były już jak kupiłem auto). Zawieszenie kilkukrotnie sprawdzane w 2 warsztatach i kilkukrotnie na stacji diagnostycznej z wzorowym wynikiem za każdym razem. Profilaktycznie wymieniłem gumy stabilizatora bo to był jedyny podejrzany element. Nie pomogło. W końcu diagnosta uznał, że to może być luz poprzeczny w maglownicy. Zdemontowałem i zawiozłem ją do firmy specjalizującej się wyłącznie w regeneracjach i naprawach maglownic ale już po godzinie wróciłem po nią z powrotem bo się okazało, że jest w idealnym stanie, że po 10 latach i 180 000 tys. przebiegu ma dalej fabryczny smar, który wygląda jakby przed chwilą był nałożony. Zero brudu, zero zniszczeń, zero śladów zużycia. Stan jak nówka.

Przy okazji dowiedziałem się, że maglownice w 207 padają raczej tylko w przypadku dużych zaniedbań tj. uszkodzenia gumowej osłony + wieloletnie jeżdżenie w takim stanie. Doprowadza to do korozji (chyba listwy) i dopiero ten stan zaczyna wpływać na jej powolne niszczenie. Przy sprawnych i szczelnych osłonach te maglownice są podobno nie do zajechania.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Zawieszenie i uk?ad kierowniczy » G?o?ny stuk na progu zwalniaj?cym. 1.4 hdi.

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl