Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Uk?ad hamulcowy » Wymiana tarcz i klocków ty?
Wymiana tarcz i klocków ty?
Autor Wiadomość
Gerg7 
Przebieg: 130100 km



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 517
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-06, 09:41   Wymiana tarcz i klocków ty?

Potrzebne nam b?d?:
- klucz "grzechotka" ( w sumie niekoniecznie , ale u?atwila by kr?cenie, ja nie mia?em ;p )
-klucz dynamometrzyczny z nastaw? 70 [Nm]- u?y?em Jonnesway 40 - 210 [Nm]
- nasadka 13 mm b?d? klucz p?askooczkowy (do korpusu zacisku)
-klucz nasadowy-solidny 36 mm + rami?
-dodatkowo u?y?em rury 5/4" , jak? mia?em- ok. 70 cm d?ugo?ci -by odkr?ci? nakr?tk? tarczy
- nasadka torx T50 (do jarzma zacisku)
- benzyna ekstrakcyjna
- smar miedziany (tu akurat najlepiej w sprayu, ja u?y?em z tuby)
- smar silikonowy do prowadnic zacisku/t?oczka - u?y?em Technicolor do t?oczków hamulcowuch
- szczotka druciana
- ?cisk do t?oczków, albo ?cisk stolarski - u?y?em du?y ?cisk stolarski Stanley 6"/ ~150 mmm
- preparat WD-40 ( u?y?em Mannol sporo ta?szy ), albo napój gazowany popularny (na oporne ?ruby, najlepiej oba )

Podnosimy samochód i dobrze go zabezpieczamy przed przetoczeniem si? !
Pod?o?y?em pod przednie ko?a deski z kana?u/ pod wahacz w?o?y?em klocek drewniany na miar? i opu?ci?em podno?nik tak- by tylko awaryjnie zabezpiecza? samochód.
Nie maj?c kana?u ( nie jest konieczny ) wystarczy dobrze zabezpieczy? autko.

Nast?pnie:

1. Zdejmujemy ko?o




2. Odkr?camy korpus zacisku hamulcowego w miejscach widocznych na foto (klucz 13mm). U?y?em p?asko-oczkowego klucza 13 mm.







Przed rozpocz?ciem odkr?cania troch? postuka?em po ?rubach przy u?yciu t?pego przecinaka i m?otka.

3.Wyci?gamy klocki hamulcowe - wystarczy podwa?y? p?askim ?rubokr?tem.





4. Odkr?camy jarzmo zacisku w miejscach widocznych na foto-1 ?ruba ju? wykr?cona (klucz torx T50). Zdj?cie jest zrobione od drugiej strony. ?ruba jest solidna i powinna by? mocno dokr?cona, wi?c musimy w?o?y? sporo si?y. Nie ?a?ujemy WD-40/Mennol, a gdy on zawiedzie si?gamy po popularny napój gazowany. Gniazdo na klucz nie jest tutaj zbyt g??bokie -wi?c trzeba uwa?a?/zwraca? uwag? na dok?adne mocowanie klucza.



Przed przyst?pieniem do odkr?cania postuka?em po ?bach torxów t?pym przecinakiem .

5. Teraz mo?emy wcisn?? t?oczek hamulcowy by wesz?y nowe klocki z tarczami
U?y?em ?cisku stolarskiego Stanley -du?ego i klucza ( ala ma?a ?abk?-patrz foto )
Wciskaj?c t?oczek -?ciskiem stolarskim , 2g? r?k? , ala ?abk?- chyta?em za jego rant i
wkr?ca?em.





Tutaj UWAGA: Ze strony prawej tylnej t?oczek wkr?ca si? w lewo -odwrotnie ni? ruch zegara, w kole lewym tylnym- t?oczek wkr?ca si? w prawo, zgodnie ze z ruchem zegara.

Czynno?? t? mo?emy wykona?- równie? -przed samym za?o?eniem korpusu zacisku-przed pkt.10.

6. Bierzemy si? za demonta? tarczy.

Zbijamy os?onow? misk? nakr?tki tarczy- jest tam minimalny rancik za który zachaczymy chocia?by przecinak, ?rubokr?t.
Odkr?camy nakr?tke tarczy - klucz 36 mm - tutaj musimy u?y? "sporego argumentu si?y ".

Ja zaszlifowa?em klucz oczkowy 36 mm na 2 rantach - za?o?y?em na niego klucz p?aski 36 mm - ?ci?ty z drugiej strony- na który na?o?y?em rur? 5/4", jak? mia?em.
Po kilku szarpni?ciach nakr?tka si? poddaje :)

Zdejmujemy tarcz? , mo?emy ja "poci?gn?? z m?otka"-od wewn?trz- je?eli idzie do wymiany :p - u mnie zesz?a z niewielk? si?a- r?k?.
Czy?cimy sworze? , nak?adamy odrobin? smaru - ja "u?y?em stary ?T43" - i nak?adamy now? tarcz?, kolejno j? -przykr?camy stosuj?c si? do zalece? producenta tj.:
70 [Nm] + 45'

70 Nm dokr?camy u?ywaj?c klucza dynamometrycznego , nast?pnie dokr?camy mocnym ramieniem dodatkowe 45' ( 1/8 obrotu ) .

Nast?pnie dobrze zabezpieczamy nakr?tk? przed odkr?ceniem, wbijamy misk? os?onow?. ( u?y?em starego ?o?yska i przecinaka i m?otka





7. teraz zajmujemy si? mocnym przykr?ceniem jarzma, po uprzedniej przygotówce.

Polega ona na wyci?gni?ciu blaszek trzymaj?cych klocki , sprawdzeniu/wyczyszczeniu prowadnic jarzma - ?ci?gni?ciu gumowych os?on, wyczyszczeniu - wstrzykni?ciu nowego smaru silikonowego , za?o?eniu nowych blaszek prowadz?cych klocki.



8.Monta? jarzma do samochodu, nale?y je mocno przykr?ci? !

Najlepiej wkr?ci? je na kleju przeciw odkr?caniu.

9. Za?o?eniu nowych klocków. Przed za?o?eniem od strony zewn?trznej nak?adamy smar miedziany



10. Za?o?enie i solidne przykr?cenie korpusu.

11. Monta? ko?a i test :)



Niestety zapomnia?em zrobi? wi?cej zdj??- przy kilku czynno?ciach, lecz s? one dosy? intuicyjne, monta? jest odwrotny do demonta?u :)
_________________
-=207=- 1.6HDi 9HZ TRENDy =- Chip 130PS/300Nm
Audio: Clarion CZ703 4xMorel Przód:Maximo Ty?: Tempo- power=Crunch 1000.4 // RockfordFosgate R2 spi?ty w 2 [Ω] @250 [W] -power=Peiying 1R127D
 
 
lgorek 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 437
Skąd: DeTe
Wysłany: 2015-12-09, 14:10   

Elegancji poradnik przyda si? zapewne nie jednej osobie.

Pytania:
1. Czy czy?ci?e? tarcz? przed za?o?eniem, z tego co wiem powinno si? j? przeczy?ci? a dok??dnie odt?u?ci?
2. Dlaczego wymienia?e? tarcze by?a ju? za cienka je?eli tak to podaj limity grubo?ci dla wymiany oraz nowej.


Ja przy wymianie klocków przy Audi A6 równie? z ty?u zrobi?em ma?y myk w celu wkr?cenia t?oczka a dok?adnie. D?ugie kombinerki, odkr?ci?em delikatnie odpowietrzanie i bez problemu wkr?ci?em t?oczek a p?yn zamiast do uk?adu wyszed? na zewn?trz. Dobrze jest to zrobi? w dwie osoby jak kto? ma mniej sprawne r?ce.

PS
Wszystko fajnie, ?adnie ale jedna uwaga i chyba najwa?niejsza ?e za jaki? czas jak nikt nie b?dzie zagl?da? to zdj?cie b?d? usuni?te. Napisane jest to w FAQ serwisu, ?e jak dobrze zrozumia?em gdy nie b?dzie aktywno?ci to po 50dniach zdj?cie b?dzie usuni?te.
_________________
Monta? modu?u g?o?nomówi?cego Nomade V2 Bluetooth FOTOSTORY
 
 
Bouli 
Serce zosta?o w GTi



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2007
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 1188
Skąd: Warszawa / Ossów
Wysłany: 2015-12-09, 14:19   

lgorek napisał/a:
Dlaczego wymienia?e? tarcze by?a ju? za cienka je?eli tak to podaj limity grubo?ci dla wymiany oraz nowej.

Widzia?e? w jakim by?y stanie :D
Mi kiedy? sprzedano bardzo skomplikowany algorytm na taki wyliczenie: Tarcza mo?e zej?? nie wi?cej ni? 1mm z ka?dej strony w stosunku do nowej :D Czyli grubo?? nowej - 2mm co w naszym wypadku daje 9 - 2 - 7mm i to jest minimum dla naszych tarcz z ty?u
_________________
To chyba pompa paliwowa
 
 
lgorek 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 437
Skąd: DeTe
Wysłany: 2015-12-09, 19:22   

Bouli to ja wiem ale u mnie wygl?daj? tarcze prawie tak samo ale jak zmierzy?em okaza?o si? ?e jest 1mm zu?ycia dlatego pytam jaka by?a przyczyna. Bo to ?e wygl?da jak wygl?da nie znaczy ?e nale?y j? wymieni?.

Ja do mierzenia u?ywam mikrometru wi?c ?atwo i sprawnie wszystko mo?na zmierzy?. Jak kto? nie ma mikrometru to innym sposobem jest zwyk?a suwmiarka i dwie ma?e nakr?tki. Przed pomiarem nakr?tki mierzymy aby wiedzie? ile odj??. Nast?pnie po dok?adamy nakr?tki do tarczy i nast?pnie mierzymy suwmiark?. Od otrzymanego wyniku odejmujemy wcze?niejszy i gotowe. Wiemy jak bardzo zu?yte mamy tarcze.
_________________
Monta? modu?u g?o?nomówi?cego Nomade V2 Bluetooth FOTOSTORY
 
 
Gerg7 
Przebieg: 130100 km



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 517
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-10, 00:40   

Tarcze -o dziwo -mierz?c mikrometrem maj? ok 7,4 mm - ale jeszcze niestety s? w nich lekkie w?ery ( zw?aszcza w 1 ) wi?c po przetoczeniu nie nadawa?y by si? ju? do u?ycia ...

Tarcze przetar?em benzyn? ekstrakcyjn? po monta?u :)
_________________
-=207=- 1.6HDi 9HZ TRENDy =- Chip 130PS/300Nm
Audio: Clarion CZ703 4xMorel Przód:Maximo Ty?: Tempo- power=Crunch 1000.4 // RockfordFosgate R2 spi?ty w 2 [Ω] @250 [W] -power=Peiying 1R127D
 
 
Bouli 
Serce zosta?o w GTi



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2007
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 1188
Skąd: Warszawa / Ossów
Wysłany: 2015-12-10, 09:34   

lgorek napisał/a:
Bo to ?e wygl?da jak wygl?da nie znaczy ?e nale?y j? wymieni?.

No i tak i nie bo z ponad 1cm rantem z rdzy to najcz??ciej jest ju? do wywalenia bo po przetoczeniu mia?aby poni?ej minimum i to jest sytuacja któr? potwierdzi? Greg
_________________
To chyba pompa paliwowa
 
 
re_dips 



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 458
Skąd: Gda?sk
Wysłany: 2016-03-08, 12:28   

Dzi? pyta??m w warsztacie i mechanik tak z g?owy po zastanowieniu powiedzia?, ?e oni dokr?caj? 250-300Nm... Sk?d masz informacj? o 70Nm? Na stronie ATE jest informacja o 300Nm
 
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2333
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2016-03-08, 21:05   

A na có? ci tak dowala? te tarcze. 70Nm to przecie? 14kg na d?wigni pó? metra. Ma?o?? Przecie? ta ?rubka ma tylko przytrzyma? tarcz?. Nic wi?cej.
?ruby do felg stalowych - 110Nm, aluminiowe 90Nm.
Na pewno nie kluczem pneumatycznym.
_________________
W uszach wiatr, w oczach ?zy, na liczniku dwadzie?cia trzy
 
 
re_dips 



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 458
Skąd: Gda?sk
Wysłany: 2016-03-12, 10:12   

No co? w tym jest :) na kartonie z tarczami SNR faktycznie mam informacj? o 70Nm...

Widzia?em jeszcze filmik na YT gdzie kole? z ksi??ki jakiej? wyczyta?, ?e 300Nm trzeba dowali?.


Rozmawia?em wczoraj z mechanikiem i mówi?em o tych rozbie?no?ciach. Powiedzia?, ?e 70Nm + 45st to mniej wi?cej oko?o 300Nm. ?o?ysko jest twarde i nie bardzo ?ci?liwe dlatego te 45st mo?e robi? takie ró?nice. :)
 
 
 
Deadi 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-07-04, 13:40   

Mo?na prosi? o od?wie?enie widoczno?ci zdj??? :)
 
 
edmister 


Rocznik: 2009
Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-12, 10:11   

Klocki jak klocki, ale taracze wymienia si? wtedy, gdy ju? s? na tyle dojechane, ?e nie da si? inaczej.

Klocki s? stosunkowo tanie, ot zwyk?ey element eksploatacyjny. Tarcze - tutaj jest ju? troch? dro?ej. Nie ma co przesadnie oszcz?dza? zarówno na jednym jak i na drugim.
Ich specyfikacj? znajdziesz np tutaj: https://motoszef.pl/partscatalogue/peugeot,1-00088.aspx
Ostatnio zmieniony przez edmister 2019-07-30, 08:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Deadi 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-07-24, 20:16   

Niestety zosta?em pokonany przez ?ruby od jarzma.
?by nie s? jeszcze ukr?cone, ale za choler? nie chc? drgn??. WD nie pomóg?.
Mo?e kto? ma jaki? patent? Specjalny klucz? A mo?e palnik?

[ Dodano: 2019-07-26, 08:57 ]
?ruby by?y tak zaklejone, ?e WD to bezsens 😀
Poza tym zero rdzy w ?rodku. Powodem problemów by?.... Klej
Ju? sobie poradzi?em - dobry pilnik do metalu i zrobi?em sobie dwie kwadratowe ?ruby 😀😀
Zacz??em o 14 sko?czy?em o 20 😀😀😀
Górna ?ruba posz?a po godzinie, z doln? by?o gorzej bo ma?o miejsca na pi?owanie
 
 
pool 


Rocznik: 2006
Dołączył: 22 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Strzelce Kraje?skie
Wysłany: 2019-08-25, 10:10   

?ruby od jarzma odkr?ca si? w dwie osoby , jeden odkr?ca drugi napie...w ?by ?ruby jak pneumatem od góry -np. ma?y m?otek plus du?y
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Uk?ad hamulcowy » Wymiana tarcz i klocków ty?

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl