Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Układ hamulcowy » Wymiana tarcz i klocków tył
Wymiana tarcz i klocków tył
Autor Wiadomość
Gerg7 
Przebieg: 124210 km



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 516
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-06, 09:41   Wymiana tarcz i klocków tył

Potrzebne nam będą:
- klucz "grzechotka" ( w sumie niekoniecznie , ale ułatwila by kręcenie, ja nie miałem ;p )
-klucz dynamometrzyczny z nastawą 70 [Nm]- użyłem Jonnesway 40 - 210 [Nm]
- nasadka 13 mm bądź klucz płaskooczkowy (do korpusu zacisku)
-klucz nasadowy-solidny 36 mm + ramię
-dodatkowo użyłem rury 5/4" , jaką miałem- ok. 70 cm długości -by odkręcić nakrętkę tarczy
- nasadka torx T50 (do jarzma zacisku)
- benzyna ekstrakcyjna
- smar miedziany (tu akurat najlepiej w sprayu, ja użyłem z tuby)
- smar silikonowy do prowadnic zacisku/tłoczka - użyłem Technicolor do tłoczków hamulcowuch
- szczotka druciana
- ścisk do tłoczków, albo ścisk stolarski - użyłem duży ścisk stolarski Stanley 6"/ ~150 mmm
- preparat WD-40 ( użyłem Mannol sporo tańszy ), albo napój gazowany popularny (na oporne śruby, najlepiej oba )

Podnosimy samochód i dobrze go zabezpieczamy przed przetoczeniem się !
Podłożyłem pod przednie koła deski z kanału/ pod wahacz włożyłem klocek drewniany na miarę i opuściłem podnośnik tak- by tylko awaryjnie zabezpieczał samochód.
Nie mając kanału ( nie jest konieczny ) wystarczy dobrze zabezpieczyć autko.

Następnie:

1. Zdejmujemy koło




2. Odkręcamy korpus zacisku hamulcowego w miejscach widocznych na foto (klucz 13mm). Użyłem płasko-oczkowego klucza 13 mm.







Przed rozpoczęciem odkręcania trochę postukałem po śrubach przy użyciu tępego przecinaka i młotka.

3.Wyciągamy klocki hamulcowe - wystarczy podważyć płaskim śrubokrętem.





4. Odkręcamy jarzmo zacisku w miejscach widocznych na foto-1 śruba już wykręcona (klucz torx T50). Zdjęcie jest zrobione od drugiej strony. Śruba jest solidna i powinna być mocno dokręcona, więc musimy włożyć sporo siły. Nie żałujemy WD-40/Mennol, a gdy on zawiedzie sięgamy po popularny napój gazowany. Gniazdo na klucz nie jest tutaj zbyt głębokie -więc trzeba uważać/zwracać uwagę na dokładne mocowanie klucza.



Przed przystąpieniem do odkręcania postukałem po łbach torxów tępym przecinakiem .

5. Teraz możemy wcisnąć tłoczek hamulcowy by weszły nowe klocki z tarczami
Użyłem ścisku stolarskiego Stanley -dużego i klucza ( ala mała żabką-patrz foto )
Wciskając tłoczek -ściskiem stolarskim , 2gą ręką , ala żabką- chytałem za jego rant i
wkręcałem.





Tutaj UWAGA: Ze strony prawej tylnej tłoczek wkręca się w lewo -odwrotnie niż ruch zegara, w kole lewym tylnym- tłoczek wkręca się w prawo, zgodnie ze z ruchem zegara.

Czynność tą możemy wykonać- również -przed samym założeniem korpusu zacisku-przed pkt.10.

6. Bierzemy się za demontaż tarczy.

Zbijamy osłonową miskę nakrętki tarczy- jest tam minimalny rancik za który zachaczymy chociażby przecinak, śrubokręt.
Odkręcamy nakrętke tarczy - klucz 36 mm - tutaj musimy użyć "sporego argumentu siły ".

Ja zaszlifowałem klucz oczkowy 36 mm na 2 rantach - założyłem na niego klucz płaski 36 mm - ścięty z drugiej strony- na który nałożyłem rurę 5/4", jaką miałem.
Po kilku szarpnięciach nakrętka się poddaje :)

Zdejmujemy tarczę , możemy ja "pociągnąć z młotka"-od wewnątrz- jeżeli idzie do wymiany :p - u mnie zeszła z niewielką siła- ręką.
Czyścimy sworzeń , nakładamy odrobinę smaru - ja "użyłem stary ŁT43" - i nakładamy nową tarczę, kolejno ją -przykręcamy stosując się do zaleceń producenta tj.:
70 [Nm] + 45'

70 Nm dokręcamy używając klucza dynamometrycznego , następnie dokręcamy mocnym ramieniem dodatkowe 45' ( 1/8 obrotu ) .

Następnie dobrze zabezpieczamy nakrętkę przed odkręceniem, wbijamy miskę osłonową. ( użyłem starego łożyska i przecinaka i młotka





7. teraz zajmujemy się mocnym przykręceniem jarzma, po uprzedniej przygotówce.

Polega ona na wyciągnięciu blaszek trzymających klocki , sprawdzeniu/wyczyszczeniu prowadnic jarzma - ściągnięciu gumowych osłon, wyczyszczeniu - wstrzyknięciu nowego smaru silikonowego , założeniu nowych blaszek prowadzących klocki.



8.Montaż jarzma do samochodu, należy je mocno przykręcić !

Najlepiej wkręcić je na kleju przeciw odkręcaniu.

9. Założeniu nowych klocków. Przed założeniem od strony zewnętrznej nakładamy smar miedziany



10. Założenie i solidne przykręcenie korpusu.

11. Montaż koła i test :)



Niestety zapomniałem zrobić więcej zdjęć- przy kilku czynnościach, lecz są one dosyć intuicyjne, montaż jest odwrotny do demontażu :)
_________________
-=207=- 1.6HDi 9HZ TRENDy =- Chip 130PS/300Nm
Audio: Clarion CZ703 4xMorel Przód:Maximo Tył: Tempo- power=Crunch 1000.4 // RockfordFosgate R2 spięty w 2 [Ω] @250 [W] -power=Peiying 1R127D
 
 
lgorek 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd: DeTe
Wysłany: 2015-12-09, 14:10   

Elegancji poradnik przyda się zapewne nie jednej osobie.

Pytania:
1. Czy czyściłeś tarczę przed założeniem, z tego co wiem powinno się ją przeczyścić a dokłądnie odtłuścić
2. Dlaczego wymieniałeś tarcze była już za cienka jeżeli tak to podaj limity grubości dla wymiany oraz nowej.


Ja przy wymianie klocków przy Audi A6 również z tyłu zrobiłem mały myk w celu wkręcenia tłoczka a dokładnie. Długie kombinerki, odkręciłem delikatnie odpowietrzanie i bez problemu wkręciłem tłoczek a płyn zamiast do układu wyszedł na zewnątrz. Dobrze jest to zrobić w dwie osoby jak ktoś ma mniej sprawne ręce.

PS
Wszystko fajnie, ładnie ale jedna uwaga i chyba najważniejsza że za jakiś czas jak nikt nie będzie zaglądał to zdjęcie będą usunięte. Napisane jest to w FAQ serwisu, że jak dobrze zrozumiałem gdy nie będzie aktywności to po 50dniach zdjęcie będzie usunięte.
_________________
Montaż modułu głośnomówiącego Nomade V2 Bluetooth FOTOSTORY
 
 
Bouli 
Serce zostało w GTi



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2007
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 1188
Skąd: Warszawa / Ossów
Wysłany: 2015-12-09, 14:19   

lgorek napisał/a:
Dlaczego wymieniałeś tarcze była już za cienka jeżeli tak to podaj limity grubości dla wymiany oraz nowej.

Widziałeś w jakim były stanie :D
Mi kiedyś sprzedano bardzo skomplikowany algorytm na taki wyliczenie: Tarcza może zejść nie więcej niż 1mm z każdej strony w stosunku do nowej :D Czyli grubość nowej - 2mm co w naszym wypadku daje 9 - 2 - 7mm i to jest minimum dla naszych tarcz z tyłu
_________________
To chyba pompa paliwowa
 
 
lgorek 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd: DeTe
Wysłany: 2015-12-09, 19:22   

Bouli to ja wiem ale u mnie wyglądają tarcze prawie tak samo ale jak zmierzyłem okazało się że jest 1mm zużycia dlatego pytam jaka była przyczyna. Bo to że wygląda jak wygląda nie znaczy że należy ją wymienić.

Ja do mierzenia używam mikrometru więc łatwo i sprawnie wszystko można zmierzyć. Jak ktoś nie ma mikrometru to innym sposobem jest zwykła suwmiarka i dwie małe nakrętki. Przed pomiarem nakrętki mierzymy aby wiedzieć ile odjąć. Następnie po dokładamy nakrętki do tarczy i następnie mierzymy suwmiarką. Od otrzymanego wyniku odejmujemy wcześniejszy i gotowe. Wiemy jak bardzo zużyte mamy tarcze.
_________________
Montaż modułu głośnomówiącego Nomade V2 Bluetooth FOTOSTORY
 
 
Gerg7 
Przebieg: 124210 km



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 516
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-10, 00:40   

Tarcze -o dziwo -mierząc mikrometrem mają ok 7,4 mm - ale jeszcze niestety są w nich lekkie wżery ( zwłaszcza w 1 ) więc po przetoczeniu nie nadawały by się już do użycia ...

Tarcze przetarłem benzyną ekstrakcyjną po montażu :)
_________________
-=207=- 1.6HDi 9HZ TRENDy =- Chip 130PS/300Nm
Audio: Clarion CZ703 4xMorel Przód:Maximo Tył: Tempo- power=Crunch 1000.4 // RockfordFosgate R2 spięty w 2 [Ω] @250 [W] -power=Peiying 1R127D
 
 
Bouli 
Serce zostało w GTi



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2007
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 08 Maj 2015
Posty: 1188
Skąd: Warszawa / Ossów
Wysłany: 2015-12-10, 09:34   

lgorek napisał/a:
Bo to że wygląda jak wygląda nie znaczy że należy ją wymienić.

No i tak i nie bo z ponad 1cm rantem z rdzy to najczęściej jest już do wywalenia bo po przetoczeniu miałaby poniżej minimum i to jest sytuacja którą potwierdził Greg
_________________
To chyba pompa paliwowa
 
 
re_dips 



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 451
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-08, 12:28   

Dziś pytałęm w warsztacie i mechanik tak z głowy po zastanowieniu powiedział, że oni dokręcają 250-300Nm... Skąd masz informację o 70Nm? Na stronie ATE jest informacja o 300Nm
 
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2288
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2016-03-08, 21:05   

A na cóż ci tak dowalać te tarcze. 70Nm to przecież 14kg na dźwigni pół metra. Mało?? Przecież ta śrubka ma tylko przytrzymać tarczę. Nic więcej.
Śruby do felg stalowych - 110Nm, aluminiowe 90Nm.
Na pewno nie kluczem pneumatycznym.
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
re_dips 



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 451
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-12, 10:12   

No coś w tym jest :) na kartonie z tarczami SNR faktycznie mam informację o 70Nm...

Widziałem jeszcze filmik na YT gdzie koleś z książki jakiejś wyczytał, że 300Nm trzeba dowalić.


Rozmawiałem wczoraj z mechanikiem i mówiłem o tych rozbieżnościach. Powiedział, że 70Nm + 45st to mniej więcej około 300Nm. Łożysko jest twarde i nie bardzo ściśliwe dlatego te 45st może robić takie różnice. :)
 
 
 
Deadi 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-07-04, 13:40   

Można prosić o odświeżenie widoczności zdjęć? :)
 
 
edmister 


Rocznik: 2009
Dołączył: 20 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-12, 10:11   

Klocki jak klocki, ale taracze wymienia się wtedy, gdy już są na tyle dojechane, że nie da się inaczej.

Klocki są stosunkowo tanie, ot zwykłey element eksploatacyjny. Tarcze - tutaj jest już trochę drożej. Nie ma co przesadnie oszczędzać zarówno na jednym jak i na drugim.
Ich specyfikację znajdziesz np tutaj: https://motoszef.pl/partscatalogue/peugeot,1-00088.aspx
Ostatnio zmieniony przez edmister 2019-07-30, 08:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Deadi 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2007
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-07-24, 20:16   

Niestety zostałem pokonany przez śruby od jarzma.
Łby nie są jeszcze ukręcone, ale za cholerę nie chcą drgnąć. WD nie pomógł.
Może ktoś ma jakiś patent? Specjalny klucz? A może palnik?

[ Dodano: 2019-07-26, 08:57 ]
Śruby były tak zaklejone, że WD to bezsens 😀
Poza tym zero rdzy w środku. Powodem problemów był.... Klej
Już sobie poradziłem - dobry pilnik do metalu i zrobiłem sobie dwie kwadratowe śruby 😀😀
Zacząłem o 14 skończyłem o 20 😀😀😀
Górna śruba poszła po godzinie, z dolną było gorzej bo mało miejsca na piłowanie
 
 
pool 


Rocznik: 2006
Dołączył: 22 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Wysłany: 2019-08-25, 10:10   

śruby od jarzma odkręca się w dwie osoby , jeden odkręca drugi napie...w łby śruby jak pneumatem od góry -np. mały młotek plus duży
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Układ hamulcowy » Wymiana tarcz i klocków tył

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl