Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Stukot w silniku
Stukot w silniku
Autor Wiadomość
k0b3 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: małopolska
Wysłany: 2015-11-02, 20:13   

Witam, nie będę zakładał nowego tematu ponieważ, myślę, że mój problem mogę tu wrzucić.

Otóż pacjent Peugeot 207 1.6 HDI 90KM bez dwumasy i FAP'a (2006 rok). Po odpaleniu silnik pracuje normalnie, natomiast po rozgrzaniu słychać dość duży stukot, który narasta w miarę podnoszenia obrotów. Najwyraźniej dźwięk jest słyszalny przy schodzeniu silnika z obrotów. Dochodzi z lewej strony silnika stojąc przed samochodem z okolic paska rozrządu.

Przesyłam link do filmu, który dziś nakręciłem. Co to może być???

https://www.youtube.com/watch?v=Jlt3J-sfgQs

Wydaje mi się, że po wymianie oleju, która była robiona już jakieś 8-9 tys. km było zdecydowanie ciszej.
_________________
Silnik: 1.6 HDI 90KM -> chip 100 KM
Wyposażenie: Elektryka szyb + lusterek, climatronic dwustrefowy, tempomat z ogranicznikiem, sterowanie radia z kiery, czujnik światła + deszczu, parktronic, ALU 16", radio RD4 + bluetooth...
 
 
Wolfson 


Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2007
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 242
Skąd: Leszno
Wysłany: 2015-11-02, 20:22   

k0b3, Może pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek? albo łańcuch się rozciągnął i dlatego tak dzwoni. Jak go mocno przegazujesz to przez chwilę pracuje normalnie?
_________________
Było: 207
1.6 HDi 16v 9HX
Seria: 227 Nm 90KM
Mod1: 267 Nm 114KM
Mod2: 311 Nm 133KM

Jest: 208
1.6 HDi 8v 9HD
Seria: 297Nm 112KM
Mod: 341Nm 145KM
:jazda:
 
 
TorettoDKC 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 20:53   

Sprawdziłem przed chwilą LTFT i mam +5,5 więc pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę jak to będzie dalej
 
 
pepus93 
be happy!



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 3763
Skąd: Marklowice Górne
Wysłany: 2015-11-02, 20:56   

k0b3, chyba jestem głuchy - pracuje jak diesel :p
weź sprawdź czy jakieś plastiki czy też osłony ze sprężarki Ci nie drgają - pomacaj wszystko, podociskaj, poruszaj... może coś znajdziesz ;)
_________________
Forumowiczu! :wazuuup:
Oznacz się na mapce http://www.peugeot207club...p?p=78852#78852
 
 
k0b3 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: małopolska
Wysłany: 2015-11-02, 21:19   

A jest to możliwe żeby przy źle ustawionym rozrządzie tłuk się dopiero po rozgrzaniu? Bo jak jest zimny to jest względny spokój?

Raczej nie obstawiałbym plastików, bo to taki hamski metaliczny klekot gdzieś jakby z okolic rozrządu.

Ja osobiście podejrzewałbym, że może to mieć związek z jakimś regulatorem napinaczem hydraulicznym nie wiem rozrządu lub kasowania luzów zaworowych. Tylko nie wiem co w tym silniku jest regulowane hydraulicznie. Tak jak nadmieniłem po wymianie oleju był spokój. A teraz POMIDOR, że aż mi ciarki przechodzą.

Po przegazowaniu raczej tak samo nic się nie poprawia.
_________________
Silnik: 1.6 HDI 90KM -> chip 100 KM
Wyposażenie: Elektryka szyb + lusterek, climatronic dwustrefowy, tempomat z ogranicznikiem, sterowanie radia z kiery, czujnik światła + deszczu, parktronic, ALU 16", radio RD4 + bluetooth...
 
 
Wolfson 


Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2007
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 242
Skąd: Leszno
Wysłany: 2015-11-03, 14:17   

k0b3, A poziom oleju na bagnecie sprawdziłeś? w tym silniku nawet niewielki ubytek oliwy, może skończyć się kosztowną naprawą.
Podjedź do dobrego mechanika, to popularny silnik, zatem diagnoza problemu nie powinna zająć dużo czasu.
Zdrowe 1.6 HDi pracuje zdecydowanie inaczej, więc Twojemu ewidentnie coś dolega. Przy jakim przebiegu zauważyłeś usterkę?
Daj znać jak będziesz wiedział coś więcej :)
_________________
Było: 207
1.6 HDi 16v 9HX
Seria: 227 Nm 90KM
Mod1: 267 Nm 114KM
Mod2: 311 Nm 133KM

Jest: 208
1.6 HDi 8v 9HD
Seria: 297Nm 112KM
Mod: 341Nm 145KM
:jazda:
 
 
kermit 



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-03, 16:56   

Jakby na sucho chodził :( Mechanika !
_________________
Kobieta potrafi zrobić z niczego dziką awanturę i ...sałatkę :)
 
 
Noxy 
Marcin



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2010
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 968
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2015-11-03, 17:08   

Bardzo źle brzmi, po pierwsze dziwny syk słychać ale to pewnie pompa wysokiego ciśnienia. Dwa tak jak mówi kermit, mi to pachnie nie smarowaniem łańcucha popychaczy. (w HDI masz 2 częściowy rozrząd) Ale zacznij od sprawdzenia łożyska pompy wody. Bo ona też lubi narobić hałasu.
_________________
Dobry programista rzeczy trudne robi do 24godzin, a niemożliwe do 3dni :)

:!: FORUMOWICZU NALEP NAKLEJKE :!:
 
 
 
mikolajmarzenka 



Kolor: BIAłY BANQUISE
Rocznik: 2008
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 230
Skąd: bielsko biala
Wysłany: 2015-11-03, 19:17   

napinacz lancuszka walkow rozrzadu,na zimnym ci nie dzwoni bo olej zimny to gestszy i napinacz trzyma cisnienie na ciplym zednieje i napinacz nie dopina, lancuszek dzwoni.
_________________
DiagboxPPlanetLexia,Delphi ds150e, Bosch kts340,Clip,VcmFord,bmwICOM,MB StarDiagnosis
 
 
k0b3 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: małopolska
Wysłany: 2015-11-04, 11:56   

Hej,

na przykład dzisiaj jeżdżę cały dzień i jest wszystko ok. Silnik pracuje jak igła. I nie ma znaczenia czy silnik był zimy czy gorący. Byłem jeszcze u mechanika i powiedział, żebym przegonił go po drodze ponieważ EGR może się zawieszać i powodować taką dziwną pracę silnika. Dodam, że silnik użytkowany głównie w mieście na krótkich odcinkach.

A tak swoją drogą zostało mi 4800 km do wymiany oleju i zastanawiam się jakim go zalać czy rekomendowanym Totalem, czy może Motulem? I 5W30 czy jakiś inny bo ostatnio był zalewany półsyntetykiem Shella.
_________________
Silnik: 1.6 HDI 90KM -> chip 100 KM
Wyposażenie: Elektryka szyb + lusterek, climatronic dwustrefowy, tempomat z ogranicznikiem, sterowanie radia z kiery, czujnik światła + deszczu, parktronic, ALU 16", radio RD4 + bluetooth...
 
 
kermit 



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-04, 12:57   

1. Zrobić płukankę http://www.petrostar.pl/c...50ml,p559199738
2. Zalać olej
http://www.petrostar.pl/o..._4l,p2147251673
3. Zapodać dodatek
http://www.petrostar.pl/c...0ml,p1750656036
_________________
Kobieta potrafi zrobić z niczego dziką awanturę i ...sałatkę :)
 
 
k0b3 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: małopolska
Wysłany: 2015-11-04, 13:35   

Też o tym właśnie myślałem z tym, że brałem pod uwagę Liqui Moly.

Płukanka:

http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail

i dodatek:

http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail

Te co podawałeś będą lepsze??
_________________
Silnik: 1.6 HDI 90KM -> chip 100 KM
Wyposażenie: Elektryka szyb + lusterek, climatronic dwustrefowy, tempomat z ogranicznikiem, sterowanie radia z kiery, czujnik światła + deszczu, parktronic, ALU 16", radio RD4 + bluetooth...
 
 
kermit 



Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 487
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-04, 13:54   

Mamy takie same silniki i ten zestaw, który podałem, jest przeze mnie sprawdzony, co nie znaczy że LM jest jakiś niedobry.
_________________
Kobieta potrafi zrobić z niczego dziką awanturę i ...sałatkę :)
 
 
gifter 
Masta Dizasta



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 886
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-08, 10:43   

Chłopaki zalewał to ktoś do VTi?

https://allegro.pl/oferta/motul-8100-x-clean-fe-5w30-dexos2-fiat-psa-vw-5l-6313090455

Chciałbym zmienić tego dziadowskiego Totala...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Stukot w silniku

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl