Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Ubytek płynu chłodzącego
Przesunięty przez: bart555
2010-08-04, 00:09
Ubytek płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
sebekle 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 112
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-04-01, 15:29   

znając problemy silników TU z uszczelką to bym nie zdecydował się złożyć tego bez planowania
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 280
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-02, 10:04   

No więc doczytałem, że głowic się nie zawsze planuje. Należy ocenić jej stan po zdjęciu i jeżeli nie ma wżerów, ubytków i nie jest pokrzywiona to planowanie jest wręcz niezalecane. Podobno tak było w moim wypadku. Tak twierdzi chyba każdy portal motoryzacyjny i z taki opiniami też spotkałem się na forach.

Auto wczoraj zostało naprawione. Uszczelka jest OK, węże układu nie są pogryzione, cały układ na sprzęcie testującym ciśnienie trzyma wzorcowo.
Okazało się, że przyczyna przelewania się płynu przez korek była tak banalna, że aż śmiać mi się chciało jak usłyszałem werdykt. Uszkodzony był po prostu sam korek (głównie oring) +oczywiście zapowietrzony układ. Obecnie płyn jest równo na minimum a po zagrzaniu silnika podnosi się tylko o 2 cm. Nic nie ucieka ani górą ani dołem. Najbliżej trafnej diagnozy był kolega Esem. Układ był faktycznie nieszczelny, jedyna różnica w diagnozie, że z powodu samego korka a nie dziurawych węży. Dziękuję wszystkim za rady.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
esem 
auto mojej Żony



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2008
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 173
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-06, 14:31   

Na dzisiejszym przeglądzie okresowym zlokalizowano kolejny wyciek. Na wyjściu pompy wodnej jest jakiś króciec plastykowy (rozdzielacz). Są na nim ślady wycieków (sople zaschniętego płynu chłodniczego ?).
Samą robociznę wyceniono na 400,-zł. Trzeba wymontować półoś, opuścić silnik na sankach aby do tego się dostać.
Skoro dolewam 1/2 litra na rok - to chyba poczekam. Albo się doszczelni albo bardziej rozszczelni. :(

[ Dodano: 2019-04-07, 11:38 ]
Na rynku jest trochę środków do uszczelniania układu chłodzenia przy niewielkich wyciekach. W proszku, w płynie - mniej lub bardziej renomowanych firm.
Podstawowa obawa to czy przypadkiem nie zatka nagrzewnicy - znajomi mnie przed tym ostrzegają.
Czy ktoś to ćwiczył? Ja bardzo dawno temu w Ładzie 2107, jakiś środek z Pewexu (za bony, dolary). Zadziałał bezbłędnie. Ale Pyzio to nie Łada - chociaż wspominam ją bardzo dobrze, np. takiej skrzyni biegów w żadnym innym jeszcze nie doświadczyłem (super gładko chodziła).
 
 
emswisnia 



Kolor: SZARY CENDRE
Rocznik: 2007
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 713
Skąd: Rsko
Wysłany: 2019-04-10, 21:39   

esem napisał/a:
Na rynku jest trochę środków do uszczelniania układu chłodzenia przy niewielkich wyciekach. W proszku, w płynie - mniej lub bardziej renomowanych firm.
Podstawowa obawa to czy przypadkiem nie zatka nagrzewnicy - znajomi mnie przed tym ostrzegają.
Czy ktoś to ćwiczył? Ja bardzo dawno temu w Ładzie 2107, jakiś środek z Pewexu (za bony, dolary). Zadziałał bezbłędnie. Ale Pyzio to nie Łada - chociaż wspominam ją bardzo dobrze, np. takiej skrzyni biegów w żadnym innym jeszcze nie doświadczyłem (super gładko chodziła).


Ja miałem styczność z środkiem K-Seal (zakup na allegro) i w citrone Saxo 1.1 pomógł bez problemy przy walniętej uszczelce. Auto po zastosowaniu środka jeździ do dzisiaj bez remontu. W drugim aucie XP po zastosowaniu przez rok był spokój poźniej już poszedł jednak remont i wymiana uszczelki.
_________________
1.6 TDI SPORT 90KM
1.6 HDI 90KM
Było:
1.9 TDI EVO1 ~ 150KM
1.2 ECOTEC 80KM
1.2 8V - 60KM
 
 
Matifcb 


Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-10, 21:30   

witam, peugeot 207 1.6hdi diesel.

Zauwazylem ze w zbiorniku plynu bylo tylko na dole zbiornika. Na samym dole z 1cm wysokosci. Dolalem, zamknalem nawet nie odpalalem silnika. Po 40 min plynu znowu wypadlo od poziomu minimum do ktorego dolalem az do znowuy samego dolu zbiornika. Odpalilem auto ale na dole nie widzialem zadnej plamy. Pod maska nie widzialem tez nic mokrego. Dolalem plynu do poziomu max. Odpalilem auto na chwile i zgasilem. Po okolo godziny znowu ze zbiornika ucieklo plynu..
 
 
sebekle 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 112
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-10, 21:40   

jak stygnie to poziom opada. dolej na zimnym i na drugi dzień zobacz ile będzie też na zimnym. no chyba że w podczas jazdy też spadnie na min
 
 
Matifcb 


Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-10, 21:56   

bylo dolane po 2h od jazdy. Narazie plynu zostalo, nie ubylo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Ubytek płynu chłodzącego

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl