Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Tuning » 1.6 HDI 90 czy 110?
1.6 HDI 90 czy 110?
Autor Wiadomość
Kpt.Proton 


Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 2019-03-27, 15:45   1.6 HDI 90 czy 110?

Witam. Postanowiłem zamieścić pytanie w tym dziale ponieważ kto jak kto, ale tuningowcy znają się na różnicach w mocy. Przymierzam się do zakupu 207 1.6 HDI. Zauważyłem że łatwiej jest kupić zadbaną 90 a do tego jak się orientuję nie ma ona dwumasy w przeciwienstwie do 110. Ale wiadomo więcej mocy zawsze się przyda. Więc zastanawiam się czy po zakupie 90 nie mógłbym podnieść jej mocy chociażby do 100 i czy nie wystarczyłoby do tego sama zmiana mapy bez wymieniania innych rzeczy.? I ile kosztowałaby tak operacja? Będę wdzięczny za opinię.
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2269
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-03-27, 20:11   

Jeżeli planujesz dłużej jeździć i mniej inwestować w auto to 90'tka jest jedynym słusznym wyborem, pozbawionym dodatkowych, większych kosztów 110'tki.
Z 90 spokojnie wyciągniesz 110KM, ale musisz się liczyć z możliwością ślizgania się sprzęgła przy dużym obciążeniu. Gdzieś tak od 250, 260Nm zaczyna puszczać. Im starsze tym gorzej.

Niczego więcej nie musisz zmieniać. Sprzęgła nie zmienisz, bo nie wejdzie to od 110KM - inny wałek. Wtryski spokojnie dają radę. Turbina tym bardziej.
Dopiero przy mocach ponad 130KM i 300Nm musisz bawić się w tuning GT, tak tylko mapa.

Dobra mapa nie od rzeźnika kosztuje około 1000zł (zwykle 800-900) za średnio 4 godziny roboty.

I tak jeżeli, byś nie zwiększał mocy to warto poprawić mapę na obecne, dramatyczne paliwo, a nie francuską mieszankę ;) .

Przy mapie sam zobaczysz kiedy silnik osiągnie granicę. Pokaże ci to dymienie jak z elektrowni węglowej ;) .
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
Kpt.Proton 


Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 2019-03-27, 21:24   

Dzięki za odpowiedź. Raczej zamierzam jeździć dłużej i oczywiście wolałbym wydać mniej na naprawy. Dobrze wiedzieć że mapa może sporo zmienić. Ciekawe to co napisałeś o dostosowaniu mapy do naszego paliwa. Czyżby było grosze niż francuskie? Ciekawią mnie jeszcze dwie rzeczy: Czy 90 mają turbinę o zmiennej geometrii łopatek? Czy 90 i 110 mają takie same skrzynie biegów? To znaczy przy takiej samej ilości obrotów silnika mają taką samą prędkość?
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2269
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-03-27, 22:29   

Pytanie o jakość paliwa uznam za czysto retoryczne :D Jeżeli masz wątpliwości to wystarczy zatankować paliwa za zachodnia granicą i zobaczysz różnicę. Szczególnie w rejonach podgórskich.

TGV (zmienną geometrię) mają tylko silniki 110KM - producent Garret.
Stałą geometrię mają silniki 90KM - producent MHI - Mitsubishi Heavy Industries oznaczenie TD025

Skrzyń biegów jest kilka wersji, ale 99% silników HDi ma te same przełożenia - skrzynia BVM.
Różnicą jest wałek zdawczy który dla wersji 90KM ma przełożenie 19x70, a dla 110KM ma 16x65, też w 99% przypadków.
Stąd niemożliwe jest założenie sprzęgła od 110KM, bo wałek jest inny.

Sprzęgło od 110KM jest mocniejsze, ma inną powierzchnię pracy, przenosi troszkę większy moment jak z 90KM.

Co do prędkości obrotowej to dla 90-100 km/h jest ona w przedziale 1950-2050 czy tam 2150/min na 5-tym biegu, ciągle patrzę, ale akurat nie pamiętam ile dokładnie.
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
Kpt.Proton 


Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 2019-03-27, 23:50   

Dzięki za ciekawe informacje. Pewnie zostanę przy 90 KM. Ewentualnie troszkę go podkręcę. :)
 
 
Rico 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2019-04-01, 19:31   

Moim zdaniem 110ka jest lepsza gdyż właśnie ma zmienną geometrie, co do sprzęgła ma dwumase, nie wiem jak 90tka, natomiast cena jest przystępna, komplet około 1250zł LUka (dwumas, tarcza, docisk, łożysko) Dodam że wymienia się to co około 250tys. więc to tylko koszt jednorazowy i tylko w wypadku gdy kwalifikuje się do wymiany
 
 
Kpt.Proton 


Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 2019-04-01, 20:47   

Dzięki za komentarz Rico. Sprawił że znowu zacząłem się zastanawiać nad 110. :) Myślałem że wymiana dwumasy kosztuje ponad 2000 zl. Ale słyszałem też że niektórzy po skończeniu się dwumasy zamieniają je na zwykłe sprzęgło, jako że są do tego niezłej jakości zamienniki. Może jest ktoś kto już coś takiego zrobił i może się podzielić wrażeniami?
 
 
Rico 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2019-04-03, 19:06   

Powiem tak, można ale nie bardzo to się opłaca bo zestaw ze sztywnym kołem jest może 200-300zł tańszy, a mogą się pojawić niepożądane efekty typu szarpanie itd.
Wymienia się to raz na wiele kilometrów więc chyba nie warto kombinować.
 
 
Noxy 
Marcin



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2010
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 929
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2019-04-06, 08:39   

Jest tu paru uzytkownikow 110 ktorzy jezdza na codzien ew przegonia raz na jakis czas (Pamietaj ze tam tez jest FAP w 110) i nic specjalnie nie inwestowali. Czy to 90KM to malo? Po tych 6latach uzytkowania stwierdzam ze jak sie nie chce scigac na autostradzie albo poganiac golfy z pod swiatel to jest to bardzo dobra jednostka. Moim zdaniem najwieksza wada HDI 90 czy to 110 jest krótki piaty bieg badz brak 6 biegu.
_________________
Dobry programista rzeczy trudne robi do 24godzin, a niemożliwe do 3dni :)

:!: FORUMOWICZU NALEP NAKLEJKE :!:
 
 
 
Kpt.Proton 


Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Olecko
Wysłany: 2019-04-06, 12:50   

No właśnie zastanawiałem się czy jest jakaś różnica w prędkości obrotowej silnika na 5 między 90 a 110.. A z tego co piszesz wnioskuję że nie ma. Jeśli tak to szkoda, bo można było lepiej wykorzystać te 20KM więcej. A tak w ogóle może ktoś napisać jakie są obroty w tym silniku przy 130 km/h ? Ciekawy jestem czy jest jakaś różnica z moim 206 1.4HDI
 
 
Noxy 
Marcin



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2010
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 929
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2019-04-06, 15:35   

Tzn zdarzaja sie białe kruki w postaci wersji z 6biegowa skrzynia i oddał bym za niego kazde polskie pesos. Niestety bylo ich tak mało ze na tym forum jest moze 1 osoba ktora posiada taka skrzynie. Co do obrotów no tu niestety jak juz mowilem jest salbo 3tys na 5biegu przy 130. Ogólnie jak sie ma dobre ciche opony to to 120 mozna jechac i odczuwac komfort powzej tego jest po prostu kosiarka.
_________________
Dobry programista rzeczy trudne robi do 24godzin, a niemożliwe do 3dni :)

:!: FORUMOWICZU NALEP NAKLEJKE :!:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Tuning » 1.6 HDI 90 czy 110?

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl