Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Układ hamulcowy » Czy warto profilaktycznie wymienić cylinderki przy bębnach
Czy warto profilaktycznie wymienić cylinderki przy bębnach
Autor Wiadomość
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 265
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-22, 14:55   Czy warto profilaktycznie wymienić cylinderki przy bębnach

Czy warto profilaktycznie wymienić cylinderki w hamulcach bębnowych, po 8 latach (i 175 tys przebiegu)?
Będę znów "odświeżał" hamulce z tyłu bo znów czuję, że czasami się lekko blokują (popiskiwanie i/ lub opór toczenia) ale tym razem dodatkowo chciałem wymienić płyn hamulcowy i zastanawiam się czy za jednym zamachem nie wymienić profilaktycznie cylinderków.
Czy sam cylinder może też generować opór w cofaniu się szczęk? To by mnie dodatkowo zmotywowało do ich wymiany.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2260
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-02-22, 18:44   

Nie warto ;) Dopóki nie zacznie się sypać nie ma co ruszać.
Jeżeli już opór to raczej szukałbym w za mocno dogiętych szczękach. Bębny są prawie bezobsługowe. Po 5 latach zdjąłem bębny i jak czysto było zawdy tak jest teraz.
Cylinderki dopóki ich nie rozerwie zostaw w spokoju, a za tą kasę kup lepszy płyn hamulcowy ;) .
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 265
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-23, 11:16   

Ale koszt cylinderków niewielki (2x68 zł za Boscha) dlatego w ogóle rozważam taką opcję.
2 lata temu wyłapałem wyraźny opór w tylnych kołach (ciężko było ręką kolo obrócić, po stuknięciu młotkiem w tył koła puściło) i wymieniałem w serwisie szczęki na TRW GS8731 + nowy zestaw montażowy ATE, do tego nowe linki ręcznego. Po ok roku znów wyłapałem tarcie i złożyłem reklamację. Podobno wystarczyło szczęki rozruszać - tak twierdził mechanik. Po kolejnym roku jest to samo. Moje bębny najwyraźniej nie są bezobsługowe :)

O co chodzi z tym dogięciem szczęk?
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2260
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-02-23, 12:55   

Same się z pyłu i syfu nie oczyszczą :) Jak wejdzie woda to norma że łąpią. Generalnie są bardziej bezobsługowe niż tarczowe. A swoją drogą ze 2 razy do roku, przy zmianie kół warto przeciścić heble, żeby potem uniknąć takich sytuacji :) .

To że bębny trą, to najbardziej normalne zachowanie i nikt ci reklamacji nie uzna ;) Regulator się zabija syfem i przestaje się samodzielnie ustawiać.
Szczęki zanim założysz warto rozgiąć tak, żeby przy ruchu nie ocierały o siebie. Zwykle są krzywe i haczą o siebie. Wbrew pozorom warto też posmarować smarem miejsca styku z obudową bębna.
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 265
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-23, 14:12   

tylko, że u mnie to "tarcie" wygląda w ten sposób, że jak auto było na podnośniku, to dopiero obiema rękami dało się koło obrócić, a jak czasem ruszam ze skrzyżowania to wręcz czuję, że tył mi siada. poza tym, nie muszę używać ręcznego na małej górce - auro się nie stoczy. To zdecydowanie nie jest normalne i podlega reklamacji. Ścieram niepotrzebnie hamulce i zużywam więcej paliwa. Oczywiście ta sytuacja jest w kratkę, raz jest całkiem dobrze a raz źle.
Na podnośniku wystarczyło stuknąć felgę młotkiem, szczęki puściły i koło się już lekko obracało.

Rocznie robię góra 5 tys.km, więc tym bardziej hamulce nie powinny wymagać tak częstej obsługi.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2260
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-02-23, 14:36   

Nie masz gorącego koła? Może ci okładzinę urwało i zakleszczyło między bębnem a szczęką. Dość częsty przypadek. Sprężyny pękają prawie nigdy, cylinderki jak już to się rozrywają i wyrzygują cały płyn :D .

I dalej jest to normalny objaw :D . Zostaje ci odkręcić bęben i wyczyścić wnętrze. W razie potrzeby wymienić szczęki. Wyczyścić, wyregulować regulatorem. Minimalnie musi obicierać, ale tylko muskać. Ważne żeby dobrze sprężynki pozakładać. Jak nigdy tego nie robiłeś to polecam najpierw zdjęcie zrobić. Dla spokoju do drugiego koła też zajrzeć.
Samemu spokojnie zrobisz. Jedynym problemem może być klucz nasadowy 36mm i kwadratowy pręt calowy. Taki jak do ciężarówek :D .

Postukanie młotkiem nic nie daje ;) Tak samo z resztą jak w tarczowych. Cały syf zostaje w bębnie, a tylko troszkę co luźne się wysypie. Regulator, sprężyny i szczęki się nie oczyszczą.

Jeżeli zmieniałeś szczęki bardzo niedawno temu, to może ktoś to uzna za wadę fabryczną, ale jak zawsze kończy się to kupnem nowych ;) .
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 265
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-23, 15:42   

Sam nie będę sie za to zabierał - zlecę mechanikowi. Poprzednio robiłem na szybko w przypadkowym małym serwisie. To oni mi wszystko montowali, łącznie ze sprężynkami. Jeśli źle podpięli to ja powtórzę ich błąd (robiąc ze zdjęcia).
Ale dzięki za rady.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
maks_91 


Kolor: SZARY THORIUM
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 20
Skąd: Krk
Wysłany: 2019-02-23, 17:02   

Jeśli koledzy potwierdzą, że bębny są takie same jak w 206 to na youtube znajdziesz cały filmik do wymiany krok po kroku. Oczywiście jeśli chcesz się bawić sam :)
_________________
Ars longa, vita brevis.
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2260
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-02-23, 17:38   

W sumie to nie ma bardzo znaczenia, bo systemów jest tylko kilka. Czy to Bosch, Girling, Lucas czy inny. Wystarczy zdjęcie czy schemat pokazujący układ sprężyn. nie różni się on niczym od montowanych 30 lat temu :D .
I tak kola chce robić w warsztacie :) .
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Układ hamulcowy » Czy warto profilaktycznie wymienić cylinderki przy bębnach

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl