Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » wskazówka temperatury opada
wskazówka temperatury opada
Autor Wiadomość
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 540
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2019-01-20, 21:33   

Zdecydowanie ktoś powinien przejechać się z włączoną Lexią na zimnym silniku i obserwować parametry podczas występowania tych objawów. Problem wygląda na dość złożony i ciężko mówić o czymś więcej przez internet. Osobiście mam kilka tropów, ale to tylko domysły...
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
nieszka_ 


Rocznik: 2009
Dołączyła: 19 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Silesia
Wysłany: 2019-01-21, 19:51   

SauronS napisał/a:
Zdecydowanie ktoś powinien przejechać się z włączoną Lexią na zimnym silniku i obserwować parametry podczas występowania tych objawów. Problem wygląda na dość złożony i ciężko mówić o czymś więcej przez internet. Osobiście mam kilka tropów, ale to tylko domysły...


Proszę o wszelkie możliwe tipy bo naprawdę tracę już siły i kasę na tego rzęcha a problem jak był tak jest :/ co to może być .. dzisiaj też rano na zimnym bez szarpania, temp znowu szaleństwo ale jako tako płynna jazda, 12 godzin później - odpalam przejeżdżam 500 metrów szarpanie przy zmianie biegów, problem z ruszaniem z 1ki .. normalnie ręce opadają :/
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 283
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-01-22, 08:23   

Temperatury masz normalne, typowe dla okresu zimowego. Przyzwyczaiłeś się, że w lecie różnice są mniejsze - bo są. Co do reszty to się nie wypowiem. Pomyślałem jedynie o uszkodzonym potencjometrze pedału gazu ale w sumie nie mam pewności jak jest to u nas rozwiązane.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2282
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2019-01-22, 09:46   

U nas potencjometr jest nieśmiertelny mechanicznie. Oba elementy są rozdzielone płytką plastikową, także nic się nie ściera, nic nie dotyka. Bardzo fajnie zrobione. Przeciwnie do np. Clio II, gdzie styki non-stop trą i momentalnie to pada.
W kwestii szarpania ciężko cokolwiek powiedzieć bez bycia na miejscu i pomacania pacjenta. Za dużo możliwości.
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
nieszka_ 


Rocznik: 2009
Dołączyła: 19 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Silesia
Wysłany: 2019-01-22, 15:55   

No dzisiaj rano g. 7:15 przy odpalaniu z nocy (temp -10) obroty skoczyły na 2 i pół tysiąca, czemu towarzyszył dziwny dźwięk gazowania, po południu g. 15:00 (temp -3) odpalanie i obroty 2 tyś .. poza szalejącą wskazówką temp doszła teraz do niego falująca wskazówka na obrotach .. żyć nie umierać :/ mój kolejny mechanik podejrzewa a) przepustnica b) wadliwy nowy czujnik temperatury c) sterownik dopływu paliwa do silnika (czy jakoś tak). Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje zachęcam do wrzucania .. dzięki!
 
 
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 540
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2019-01-23, 23:28   

Z przepustnicą w 207, raczej nie ma problemów. Można zrobić jedynie adaptację dla pewności. Wszyscy tylko podejrzewają a nikt nie sprawdził pewnie nawet odczytów parametrów w trakcie występowania tych problemów. To według mnie podstawa jeżeli nie ma błędów w silniku.
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
nieszka_ 


Rocznik: 2009
Dołączyła: 19 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Silesia
Wysłany: 2019-02-03, 19:35   

Mechanik sprawdził wszystko raz jeszcze - przepustnica czysta, odpowietrzył, sprawdził termostat, ale zamienił nowy czujnik na stary i wszystko śmiga jak ta lala. Najwyraźniej nowy czujnik (założony w serwisie) był wadliwy i rozłożył wszystko, także nawet nowy termostat nie był w stanie ogarnąć. Wskazówka pięknie rośnie do 90 stopni, czasem ciut mniej. Mam nadzieje, że to już koniec moich przebojów. Pozdrawiam ;)
 
 
rafikdm 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 45
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-02-04, 14:33   

Mówisz o czujniku w termostacie czy czujniku temperatury oleju?
 
 
Puszkin 
Emeryt



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 119
Skąd: MRU
Wysłany: 2019-02-04, 19:44   

nieszka_ napisał/a:
Mam nadzieje, że to już koniec moich przebojów. Pozdrawiam
do czasu :rotfl:
_________________
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
 
 
rafikdm 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 45
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-02-04, 19:52   

Myślałem że tam jest czujnik nie wymienialny, stanowiący integralną całość z termostatem
Myliłem się?
 
 
bibkers 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-10, 22:06   

W moim 1.4 problemy z wahaniem temperatury, niedogrzaniem na trasie (tylko na postoju łapał 90stopni) związane były ze zbyt małą ilością płynu w układzie i minimalną nieszczelnością przy korpusie termostatu. Wyciekiu praktycznie nie było widać, ponieważ to co wykapało, od razu parowało na gorącym silniku. Jedynym objawem był lekki smród w kabinie. W zbiorniczku wyrównawczym byl poziom max, poniewaz zasysane powietrze przez nieszczelność wypychało plyn, a w bloku była susza- co za tym idzie, zielony czujnik nie był zanurzony w plynie.. Jest to wada konstrukcyjna tego silnika. Nawet w servicebox nie ma uszczelki między blokiem silnika a korpusem- montaż na silikon, a plastikowa obudowa odkształca się pod wpływem temperatury i powstają wycieki i problemy z zasysaniem lewego powietrza. Wyciek było widac jedynie po dłuższym postoju, ponieważ spływał na uszczelke pod głowicą w prawym dolnym narozniku.

Rozwiązaniem jest kupno za 140zl z allegro (bądź tego samego za 70zl z aliexpress) aluminiowego korpusu termostatu (numer z servicebox 1336y8) i porządne odpowietrzenie układu. W moim przypadku okazało się podczas wymiany płynu chłodniczego że wylałem ok 1,5l, a weszło ponad 4... Teraz auto łapie temperaturę 90 stopni już po 3-4 km i nie ma żadnych wahań, trzyma ok 90 stopni...

Zamiast silikonu, wykonałem uszczelkę ze specjalnego materiału odpornego na wszelkie rodzaju płyny, oleje i wysoką temperaturę (ponad 300stopni)- GAMBIT AF-300 grubość 1 mm (ok 30zl na allegro z wysyłką za arkusz 70cmx30cm)








 
 
rafikdm 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 45
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-02-13, 21:45   

bibkers świetny opis
napewno ktoś skorzysta

U mnie wahania wskazówki ustąpiły po tym jak podpiąłem się pod komputer i w celu zczytania parametrów silnika jechałem przez pewien czas na trzecim biegu na 3tyś obrotów i wtedy prawdopodobnie odpowietrzył mi się układ. Od tego momentu jest już ok.
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 283
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-14, 19:06   

Bibkers, dzięki za info i zdjęcia. Zainspirowałeś mnie do zajrzenia pod maskę, chociaż płynu nigdy mi raczej nie ubywało. Pół roku temu jedynie dolałem z pół szklanki do prawie maxa a po zagrzaniu było nawet 2-3 cm powyżej. Dzisiaj patrzę a w moim zbiorniczku wyrównawczym całkiem pusto. Wlałem pól litra płynu (tyle tylko miałem) i dalej pusto. Będę musiał zlokalizować u siebie ten wyciek. Możliwe, że u mnie też spod termostatu się sączy.
Zauważyłem jednak, że uszczelki o których piszesz są powszechnie dostępne. Nie trzeba ich wycinać. Wystarczy wpisać kod obudowy, której podałeś, tzn.1336y8 a pokazują się też przy okazji uszczelki. Zobacz np na tej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-termostatu-9654775080-1336y8-1336p9-7078163150
O takie Ci chodziło?
Nie wystarczyłaby jedynie instalacja uszczelek, konieczna jest aż zmiana całej obudowy?

Edit.
Dokupiłem płyn i wlałem kolejne 0,3 l i już było trochę ponad min. Po zagrzaniu silnika ponownie sprawdziłem zbiorniczek. Tym razem było już 2 cm. ponad max a przy odkręceniu korka zasyczało i płyn sie tak podniósł tak, że aż kilka kropli się przelało przez górę. Po godzinie płyn spadł prawie do min. Ciężko to ogarnąć.
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
Puszkin 
Emeryt



Kolor: NIEBIESKI NEYSHA
Rocznik: 2007
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 119
Skąd: MRU
Wysłany: 2019-02-15, 19:41   

bibkers, podaj jakiś namiar na tę aluminiową obudowę bo nie mogę jej namierzyć :rotfl:
_________________
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
 
 
kola01 


Rocznik: 2010
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 283
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-15, 23:22   

To jest chyba ta:
https://allegro.pl/oferta/citroen-c2-c3-xsara-1-1-1-4-obudowa-termostatu-6401269626
_________________
Peugeot 207
Rok: 2010
Silnik: 1,4 8V benzyna, 54kW (73KM)
Wersja: Presence 5-drzwi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » wskazówka temperatury opada

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl