Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Układ hamulcowy » [GUIDE] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przednich
Przesunięty przez: bart555
2010-08-08, 11:40
[GUIDE] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przednich
Autor Wiadomość
SauronS 
+ LPG



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2006
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 492
Skąd: Wielkopolska Płd.
Wysłany: 2017-08-18, 10:18   

Będzie ciężko pewnie, gdyż kolega raczej nie udziela się już na forum. Ale wymiana jest dosyć prosta, sam ją przerabiałem. Według mnie potrzeba jeszcze jednego klucza do odkręcenia zacisku, a mianowicie oczkowej 13' (albo 12'?) gdyż od tyłu zaraz za jedną śrubą idzie przewód hamulcowy, który łatwo ukręcić, więc nasadką nie da rady. Może być też problem bo tarcza pewnie będzie trochę zapieczona, więc młotek w dłoń i po odkręceniu jej śruby trzeba w nią postukać ;) .

Generalnie jeżeli widziałeś jak ktoś wymienia tarcze w innym samochodzie, albo robiłeś to kiedyś sam to powinieneś sobie poradzić ;)
_________________
Wymiana oleju w skrzyni biegów BVM MA5/N - 1.4, 1.6 16v, 1.4
Wymiana ogranicznika i regulacja drzwi (3-drzwiowa wersja)
Listwa zderzaka przedniego - demontaż, malowanie
 
 
re_dips 



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 434
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-18, 22:14   

Właśnie przerobiłem wymianę tarcz z przodu i faktycznie płaska 13tka się przydaje :-) generalnie szlo łatwo dopóki nie wziąłem się za czyszczenie i smarowanie tych dwóch bolców - prowadnic zacisku. Nie wiem dlaczego ale ten bolec z gumką robił straszne problemy. Smarowałem miedzianym smarem temperaturowym i chwilę po smarowaniu chodził ładnie ale po kilku minutach robił się z tego taki beton, że ledwie byłem w stanie go wyjąć... Jakbym nie czyścił i nie samrował (próbowałem potem smar grafitowy i tawot) to problem był bez przerwy... Ostatecznie zrezygnowałem z tych gumek i chodzi idealnie :-) wrażenie z gumkami było takie jakbym wciskając golec wyciskał powietrze, gumka uszczelniała gniazdo i robiło się takie podciśnienie, że nie szło tego ruszyć.

Czym może grozić brak gumek?
 
 
 
Antenil 



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2007
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 654
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-19, 06:34   

Masz na myśli te gumki na prowadnicy, które chronią bolec przed światem zewnętrznym? Jeśli tak to woda i pył (wymieszany ze smarem stworzy pastę scierną) szybko zrobią swoje i następnym razem możesz już nawet nie dać rady tego ruszyć.
Nie dawałeś za dużo smaru?
_________________
Projektanci samochodów powinni choć raz je rozebrać i złożyć
 
 
re_dips 



Kolor: SZARY FER
Rocznik: 2006
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 434
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-19, 10:09   

Antenil napisał/a:
Masz na myśli te gumki na prowadnicy, które chronią bolec przed światem zewnętrznym? Jeśli tak to woda i pył (wymieszany ze smarem stworzy pastę scierną) szybko zrobią swoje i następnym razem możesz już nawet nie dać rady tego ruszyć.
Nie dawałeś za dużo smaru?


Mam na myśli inne gumki, te które są na końcu górnego bolca. Osłonowe zostawiłem w spokoju :-)



Z początku dałem grubo smaru, później wycieralem i już cienko. Na sucho w ogóle nie szło włożyć bolca a ze smarem początkowo chodziło a po kilku minutach beton.

W pierwszym poście autor pisze, że tenz gumką ciężej chodzą od tych bez ale hamulce tak się zużyły, że wolałem żeby wszystko chodziło gładko.

Zajrzałem w hamulce pierwszy raz odkąd mam auto, czyli po 4 latach i 50tys.km, nie wiem kiedy wcześniej miały serwis. Zewnętrzne klocki miały mniej niż połowę zużycia i były jeszcze bardzo grube, natomiast wewnętrznych zostało może 2mm. Doszedłem do wniosku przez to, że to właśnie wina tych ciężko chłodzących bolców, tym bardziej, że od pewnego czasu bardzo bardzo delikatnie klocki trzymały tarczę przy toczeniu się auta.
 
 
 
Antenil 



Kolor: CZERWONY LUCIFER
Rocznik: 2007
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 654
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-19, 16:31   

Aaa to dziadostwo, zwracam honor :D Niestety to nie zapadło mi w pamięć, wydaje się zbędna, ale głowy za to nie dam :P :rotfl:
U mnie było tak samo, jedna strona mocno zużyta, druga jeszcze kilka mm miała, i to pomimo że zacisk chodził całkiem znosnie. Ja rozebralem nasmarowałem i chodziło dobrze, nie super lekko, ale palcem mogłem przesunąć. Jak będę robił "wiosenny" przegląd to zwrócę na to uwagę.
_________________
Projektanci samochodów powinni choć raz je rozebrać i złożyć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Układ hamulcowy » [GUIDE] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przednich

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl