Peugeot 207 club
Strona Główna  Portal   Album  Album   FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  ARCHIWUM  Archiwum
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Dymienie przy ruszaniu
Dymienie przy ruszaniu
Autor Wiadomość
simonic 


Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-04-12, 04:59   Dymienie przy ruszaniu

Witam wszystkich.
Pacjent to 1.6 VTI 120KM. Dymienie pojawia się na tylko po krótkim postoju np. na światłach. Tylko przy ruszaniu do przodu lub do tyłu. Dymienie pojawia się tylko na rozgrzanym silniku. Nie kopci w czasie jazdy na biegach 2-5 ani na postoju. Brak błędów w komputerze. Kolor wskazywałby na spalanie oleju. Moc jest OK. Pojawia się "strzał" dymu i później jest OK.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
 
 
matias21 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 103
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-04-12, 19:04   

uszkodzona odma, a dokładniej jakiś tam zaworek który jest w pokrywie zaworów, możesz całość dać do regeneracji np. tutaj
http://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/
lub samemu to badziewie wymienić np. tutaj kupujesz
https://www.ebay.com/itm/...nVW8ls0&vxp=mtr

tutaj masz instrukcje:
https://vanos-bmw.com/peugeot-ep6-membrane-valve-cover

i dobra flaszka dla mnie :P zły link ci dałem poprawiłem do ebaya ta na allegro to do innego.
 
 
meewosh 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-04-16, 16:08   

Macie to jakoś potwierdzone ? Mam ten sam objaw, co tankowanie 0,5 l oleju a kopcenie tylko po chwili postoju na jałowym. Na wysokich obrotach nie kopci. Zajrzałem pod dekielek i ta gumka wygląda ok, korek oleju owszem zasysa, ale to chyba specyfika rozwiązań w tym silniku.

Kto coś robił przy odmie/pokrywie? Mam 1.4 VTI z 2009 r i 200 tyś km.
 
 
simonic 


Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-04-16, 16:55   

Ja postanowiłem zajrzeć do tego gumowego zaworka, zgodnie z sugestią @matias21. Przeczyściłem gumę z ciemnego nalotu i ... jest jakby lepiej tzn. dymu jest mniej i pojawia się tylko po bardzo mocnym nagrzaniu oleju. Niestety od czyszczenia przejechałem dopiero ok. 100 km więc nie mogę potwierdzić tego na 100%. Pewnie czyszczenie pomogło ale jednak guma od 2009 roku jednak już częściowo straciła swoje właściwości, więc zamawiam zaworek i wtedy dam znać jakie są efekty.
 
 
meewosh 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-04-23, 19:13   

U mnie ta gumka od odmy wygląda lada bdb, nie jest sparciala.
Dzisiaj kolejna dolewka, ok 0,4l po 520 km :(
Zrobilem test. Kolega do 207 ja drugim autem za nim, cisnął do odcinki - zero dymu, przy hamowaniu silnikiem również czyli jakby nie pierścienie i nie uszczelniacze.
Zjazd na parking 2 min postoju z włączonym onym silnikiem, przegazowka - niebieska chmura. Dwa dodania gazu i znowu spokój.
Kurna osłabia mnie to auto, gdzie ten olej? Przy walnietych
pierscionkach przy tak rzadkim oleju powinien kopcic jak ciuchcia :/
 
 
Whitedany 
Dla innych



Kolor: SZARY MANITOBA
Rocznik: 2008
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 2112
Skąd: Tu i tam
Wysłany: 2018-04-23, 20:02   

Nie muszą być walnięte. Wystarczy wytarta gładź cylindra czy luźniejsze spasowanie i też może dymić :) Dwa że i tak konstrukcja silnika powoduje pożeranie oleju :)
_________________
W uszach wiatr, w oczach łzy, na liczniku dwadzieścia trzy
 
 
simonic 


Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-10, 14:52   

Dziś zamontowałem membranę wskazaną przez @matias21. Jak narazie dymu nie ma ale dopiero jutro dalej wybiorę się samochodem. Przesyłka dotarła bez problemów z Rosji.
 
 
matias21 


Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 103
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-05-10, 19:45   

dużo ludzi wymienia pierścienie zamiast tej gumki za 200zł, no ale to już ich wybór.
 
 
simonic 


Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-28, 14:48   

Niestety dymienie ciągle występuje...
Przejeździłem w ten sposób prawie 15kkm od ostatniego postu. Sumiennie dolewam olej i obserwuję. W między czasie wymieniłem termostat, który powodował wyłączanie klimatyzacji. Ten fakt rzucił nowe światło na temat dymu.
Wyniki obserwacji:
Przed wymianą termostatu dym po rozgrzaniu był przy każdym ruszeniu.
Z nowym termostatem wentylator chłodnicy włącza się zdecydowanie częściej. I teraz takie 3 przypadki dokładnie zaobserwowane:
1. rozgrzany silnik + klimatyzacja bez wentylatora = dym jak z komina
2. rozgrzany silnik + klimatyzacja + działający wentylator = brak dymu przy ruszaniu
3. nie rozgrzany silnik + klimatyzacja bez wentylatora = lekki dym
Klimatyzacja dołączona do obserwacji ponieważ, podwaja ilość dymu przy ruszaniu.
Na biegu jałowym dymu brak po włączeniu klimatyzacji lekki dym pojawia się.
Wskazówka temperatury oleju po rozgrzaniu cały czas jest na poziomie "12:05", na autostradzie nie "dotyka" kolejnej kreski wskaźnika.
Co ciekawe dym pojawia się też przy cofaniu na wstecznym.
2 mechaników z Łodzi starają się odradzać remont silnika i w ogóle dotykanie tego skoro "moc ma to jest OK"...
Ma ktoś pomysł o co tutaj chodzi?
Zna ktoś jakiego mechanika w województwie łódzkim od VTI?
 
 
mc308 


Rocznik: 2007
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: polska
Wysłany: 2018-09-01, 11:01   

simonic napisał/a:

Klimatyzacja dołączona do obserwacji ponieważ, podwaja ilość dymu przy ruszaniu.


Klima obciąża silnik to i apetyt na oliwę większy
U mnie to samo , ciągłe dolewanie mnie już męczy :) gorzej że smród palonego oleju czuć chyba w promieniu kilkunastu metrów od auta - ostatnio w korku gościu za mną trzymał dystans chyba 20 metrów :) na przegląd jeżdże z "zimnym silnikiem" inaczej diagnosta już na węch by mnie pogonił.
Na dodatek nie znalazłem w swoim mieście mechanika który by chciał się podjąć naprawy 1.6 vti ( dużego spalania oleju ) auto od nowości ma przejechane 82 tys. km i chleje olej jak opętane.
 
 
Noxy 
Marcin



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2010
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 896
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2018-09-02, 12:16   

Był gdzies na forum jakis temat wlasnie o spalaniu oleju w 1.6VTI ktoś nawet znalazł na to patent ktory poprawia olejozernosc i chcieli zaproponowac jakas akcje serwisowa peugeotowi musiał byś poszperać. Ogólnie temat jest do ogarniecia.
_________________
Dobry programista rzeczy trudne robi do 24godzin, a niemożliwe do 3dni :)

:!: FORUMOWICZU NALEP NAKLEJKE :!:
 
 
 
michalmick 



Kolor: CZARNY OBSIDIEN
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-09-02, 12:52   

U mnie to samo. Kopci po staniu na światlach, po wolnej jeździe na 1 i cofaniu. Smród jak cholera. Wydech osmolony na wilgotno. Jak zdjąłem tą okrągłą uszczelkę od odmy (na pokrywie zaworów) jest minimalnie lepiej. Po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku też nieźle dymi. Nie muszę mówić, że olej bierze masakrycznie. Sam zastanawiam się czy oddawać do mechanika bo to pewnie wina uszczelniaczy.
 
 
Noxy 
Marcin



Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2010
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 896
Skąd: Pierściec
Wysłany: 2018-09-02, 13:24   

1.6VTi tak ma to jest zmora tego silnika dlatego sporo ludzi wybiera HDi bo one nie biora nic oleju (dosłownie)
_________________
Dobry programista rzeczy trudne robi do 24godzin, a niemożliwe do 3dni :)

:!: FORUMOWICZU NALEP NAKLEJKE :!:
 
 
 
simonic 


Kolor: SHARK GREY
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-02, 18:36   

A jak dla mnie to tak wygląda jakby silnik przegrzewał olej. Wskaźnik temperatury jest ponad poziomą kreską, prawie na kolejnej a temperatura oleju na zegarze jest ponad pionową kreskę - wtedy robi się problem z dymem. Jak włącza się wentylator chłodnicy dymu NIE MA...

[ Dodano: 2018-09-03, 15:46 ]



 
 
sebekle 


Kolor: SZARY ALUMINIUM
Rocznik: 2006
Dołączył: 18 Maj 2018
Posty: 68
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-09-03, 15:34   

normalna temperatura oleju. olej rzadki jak ciepły to łatwiej się wciska tam gdzie nie powinien i kopci
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Peugeot 207 club Strona Główna » Peugeot 207 » Hi-tech » Silnik » Dymienie przy ruszaniu

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by UnholyTeam
Hosting and Support: imperiumit.pl